ŞASE SECRETE DIN LUMEA V.V.P. (II)

manipulare_presa

Cei care mă cunosc ştiu că întotdeauna am dovezi pentru toate afirmaţiile grave pe care le fac. Nu mi-aş permite niciodată să public neadevăruri, sau să creez evenimente cu scopul de a compromite, şantaja, sau distruge pe cineva.

În acelaşi timp însă, o armată de jurnalişti de pripas, angajaţi ai lui Vîntu şi Voiculescu, nu fac altceva decât să dezinformeze continuu opinia publică prin prezentarea, ca adevărate, a unor afirmaţii false, să atace toate instituţiile statului român, să şantajeze înalţi funcţionari publici, să instige unele categorii sociale împotriva altora, sau să incite la nesupunere civică.

Zilnic au loc dezbateri televizate în care inamicul public nr 1 al cârnăţarilor, deveniţi patroni de trusturi mass media, este tocat mărunt şi înjurat continuu doar pentru că nu este de-al lor. Doar pentru că nu fură cu ei. Doar pentru că nu intervine pe lângă procurori, sau instanţe, să-i cureţe de acuzaţiile penale. Doar pentru că le-a blocat accesul la ultimele resurse ale ţării. Doar pentru că este preşedintele legitim al României.

Toate babele, fufele, centuristele şi toţi neisprăviţii din presă şi politică, vopsiţi în comentatori, realizatori de emisiuni, jurnalişti sau analişti politici au fost asmuţiţi să latre televizat, la comandă, pentru a-şi primi recompensele lunare în conturi sau pe card. Ei sunt cei care au transformat presa în prostituţie, informarea corectă a opiniei publice în dezinformare, minciuna în adevăr. Pentru ei acuzaţiile nu mai trebuie însoţite de dovezi, sau de argumente solide bazate pe probe. Cuvântul lor este singura probă de care dispun.

Îi întrebi pe ce se bazează, iar dacă n-au la îndemână vreun document contrafăcut, o casetă trucată, sau un martor mincinos, îţi răspund: ” e cuvântul meu, împotriva cuvântului tău„. Un răspuns care surprinde esenţa noului stil de presă practicată de oamenii VVP.

Cel mai clar s-a văzut asta în timpul ultimului scandal creat de cetăţeanul Chitic, un fost partener de afaceri al lui Sorin Roşca Stănescu, care a afirmat fără a avea nicio dovadă, că a fost pălmuit de şeful statului. Astfel, mercenarii lui Vîntu şi Voiculescu au făcut tot ce le-a stat în putinţă pentru a câştiga noi adepţi împotriva „brutei” de la Cotroceni care agresează cetăţenii pe stradă, după miezul nopţii, sau loveşte copii pe la spectacolele electorale.

Ieri am încercat un mic experiment, în şase puncte, pentru a testa pe pielea tonomatelor VVP efectele stilului de presă pe care acestea îl practică. Unii şi-au dat seama că este un test, alţii nu. Atunci când amesteci zvonul cu minciuna bine dozată rezultă „o ştire credibilă”, de tipul celor patentate de maşinăria de propagandă VVP.

Unii m-au sunat să mă întrebe despre trăsăturile rusului care s-a întâlnit cu Ciuvică, alţii despre numele celui cu care făcea sex Nistorescu (dacă nu era cumva Turturică!), alţii despre Oana Stancu, unii să-mi spună că ştiau şi ei câteva dintre dezvăluirile făcute etc etc. Tuturor le-am spus adevărul: unele informaţii erau reale, altele nu.

Nu ştiu câţi dintre cei vizaţi au scrâşnit din dinţi întrebându-se de unde ştiu eu toate astea, sau cum de mi-am putut permite să transform zvonul în adevăr. Nu ştiu nici dacă au înţeles că şi ei pot deveni victima propriilor practici.

Sper totuşi ca unii dintre ei să fi simţit, măcar pentru o clipă, revolta celui acuzat fără probe. Şi nu mă refer aici, neapărat, la Băsescu. Oricine poate deveni victima unor mercenari lipsiţi de scrupule precum Cornel Nistorescu, Oana Stancu, Adrian Ursu, Corina Drăgotescu, Daniel Chitic sau Mugur Ciuvică…

ŞASE SECRETE DIN LUMEA V.V.P. (Vîntu, Voiculescu, Patriciu) – UPDATE

– pamflet-

1. Cornel Nistorescu a făcut sex cu unul dintre subalternii săi (bărbat) cu o funcţie înaltă, pe vremea când era director general la Evenimentul Zilei. I-am surprins într-o seară, în vila din str. cpt. av. Mircea Petre nr.16, sector 1, din zona 1 Mai din Capitală. Am intrat fără să sun, deoarece poarta, altfel închisă electronic, rămăsese întredeschisă. Pentru a-l ajuta pe Nistorescu să-şi reamintească episodul surprins de mine, adaug că asta s-a petrecut atunci când „fata în casă” la el era…un tânăr frumuşel din provincie (Ardeal). Care, în acea seară, tocmai curăţa piscina.

Nistorescu_noul_cotidianul1

Ca probă nu există decât cuvântul meu împotriva cuvântului lui Nistorescu.

2. În urmă cu aproximativ un an de zile, Oana Stancu a fost văzută ieşind grăbită, cu părul uşor ciufulit, dintr-o locuinţă situată pe strada Resiţa nr. 37, bl. A 5, sectorul 4, Bucureşti. În faţa locaţiei respective a fost aşteptată de un taxi de la firma Cobălcescu. Interesant este că la două minute după plecarea taxiului, din aceeaşi locuinţă a ieşit în fugă Cătălin Popa, unul dintre managerii de la Realitatea Tv. Voia să-i înapoieze Oanei un obiect de lenjerie intimă. Locuinţa str. din Reşiţa 37 aparţinea angajatului lui SOV.

(Foto: Baricada)
(Foto: Baricada)

Ca probă nu există decât cuvântul meu împotriva cuvântului Oanei Stancu, sau al lui Cătălin Popa.

3. Adrian Ursu a primit în aprilie 2010, într-unul din conturile sale de la BRD-GSG, 125.000 de euro de la şase dintre firmele lui Sorin Ovidiu Vîntu. În decembrie anul trecut, în conturile aceluiaşi jurnalist, de la patru bănci, au intrat 489.677 de euro. Cazul său a intrat în atenţia Oficiului Naţional pentru Combaterea Spălării Banilor deoarece  o parte din sumele cu care au fost alimentate conturile acestuia, si anume 347.000 euro, proveneau din cei peste 60 milioane de dolari pe care Sorin Ovidiu Vîntu i-a obţinut ca urmare a unei rambursări de TVA, în noiembrie 2009.

(foto: BARICADA)
(foto: BARICADA)

Ca probă nu există decât cuvântul meu împotriva cuvântului lui Adrian Ursu

4. O mătuşă, asistentă la secţia de chirurgie plastică a unui cunoscut spital particular din centrul Capitalei, mi-a povestit zilele trecute că jurnalista Corina Drăgotescu tocmai s-a programat pentru a-şi face liftinguri faciale şi pentru a-şi monta o pereche de silicoane. Costurile acestor intervenţii chirurgicale au fost deja achitate, în avans, de un interpus al lui Dinu Patriciu.

corina dragotescu

Ca probă nu există decât cuvântul meu împotriva cuvântului Corinei Drăgotescu.

5. Avocatul bucureştean Mircea Victor Daniel Chitic a avut o întâlnire cu Dinu Patriciu şi Sorin Roşca Stănescu, cu câteva ore înaintea incidentului din apropierea restaurantului Cireşica. El a primit o mare sumă de bani (cash) şi a promis că îl va provoca pe şeful statului, urmând ca, ulterior, să declanşeze o campanie anti-Băsescu. La discuţii a participat şi soţia acestuia.

După ce şi-a făcut curaj cu o sticlă de Ouzo şi nişte beri, Chitic a trecut la fapte. L-a atacat verbal pe preşedinte, dar de beat ce era a uitat să pornească aparatura de înregistrare cu camera ascunsă (tip nasture) pe care i-o plasase Roşca Stănescu. Deşi a fost certat de cei care-l plătiseră, operaţiunea a continuat şi fără proba audio video. El a considerat că are suficientă credibilitate să susţină că ar fi fost pălmuit de preşedinte, deşi era aşa de beat încât nici nu mai ţine minte cum a ajuns înapoi în vila Uniunii Scriitorilor din Neptun. Campania a fost iniţiată, via site-ul cotidianul.ro (preluat de Nistorescu, formal, de la SOV) de către Antena3 şi Realitatea Tv. Ea continuă şi la ora asta.
(Foto: Hultanul)
(Foto: Hultanul)
Ca probă nu există decât cuvântul meu împotriva cuvântului avocatului impostor Chitic.

6. Uitându-mă în seara asta la Realitatea TV, unde se dezbătea problema lui Chitic, mi-am amintit că joi, 19 august, am surprins o discuţie interesantă purtată de Mugur Ciuvică cu un cetăţean solid, de aproximativ 50-55 de ani. Cei doi au urcat la etajul 1 al restaurantului La Mama, din Piaţa Alba Iulia, şi s-au aşezat la o masă alăturată celei la care, împreună cu un prieten, beam câte un cei de fructe. Ceea ce m-a şocat a fost faptul că discuţia a fost purtată în limba rusă, iar Ciuvică a rostit de cel puţin patru ori numele Gabriel Grecu. Mi-a mai atras atenţia că, după ce au terminat discuţia, Ciuvică a plecat lăsând pe masă un dosar pe care-l ţinea în mână la intrarea în restaurant. Cinci minute mai încolo a plecat şi rusul. Cu dosar cu tot.

Mugur Ciuvica Antena Voiculescu

Sper să-şi amintească Ciuvică, dar, dacă a uitat, e cuvântul meu, alături de al prietenului cu care m-am aflat la masă, împotriva cuvântului său.

Unele din cele de mai sus sunt reale, unele nu. Ca şi în cazul aşa-ziselor dezvăluiri făcute de avocatul Chitic, partener de afaceri al lui Sorin Roşca Stănescu, rămâne ca cititorii acestui blog să stabilească ce cred şi ce nu. Nu văd de ce Chitic e mai credibil decât Dan Badea.

Dan Badea

Dezinformarea zilei: Huliganul Chitic, cel care-l acuză pe Băsescu, a fost partener de afaceri cu Sorin Roşca Stănescu! (Update)

Maşinăria de propagandă a lui Sorin Ovidiu Vîntu a lansat, astăzi, o nouă dezinformare, în acelaşi stil cu care ne-a obişnuit. Mercenarii au inventat un incident asemănător celui trucat de Patriciu, în care ar fi fost implicat preşedintele României, Traian Băsescu.

firma chitic

Au plasat povestea pe unul din site-urile controlate, cotidianul.ro (condus de tonomatul Nistorescu), de unde a fost preluată de ventilatoarele Realitatea TV şi Antena3.

Aşa au procedat de fiecare dată, atât în cazul casetei trucate de oamenii lui Patriciu, cât şi în cel privind compromiterea CD-ului (ce conţinea filmuleţul trucat) expertizat de INEC (vezi, aici, amănunte).

De această dată, cel scos în faţă este un anume Mircea Victor Daniel Chitic, avocat, zice el, un individ dubios şi lipsit de scrupule zic eu. Un huligan, dacă ne-am lua după ce declară el peste tot.

De ce e dubios acest individ? Pentru că face afirmaţii fără probe şi, în plus, nu are nicio credibilitate. Cum să ai credibilitate când, pe lângă faptul că nu ai nicio probă pentru ceea ce afirmi, cu excepţia nevestei, tu ai mai şi  fost partener de afaceri cu şantajistul nr. 1 al presei române, Sorin Roşca Stănescu (facsimil dreapta). Care, în plus, este finul lui Dinu Patriciu (fost patron la Ziua) şi consilierul de presă al lui Sorin Ovidiu Vîntu, după ce a condus ani mulţi  jurnalele Ziua şi Gardianul. Şi care e duşmanul tradiţional al preşedintelui României.

Avocatul afacerist Chitic şi Sorin Roşca Stănescu au fost asociaţi în firma Art Eurocontact SRL, societate înfiinţată în 2004 şi controlată în proporţie de 90% de către şantajistul Sorin Roşca Stănescu.

Huliganul Chitic minte la ordin, acoperit de nevastă
Huliganul Chitic minte la ordin, acoperit de nevastă

Iată şi documentul de înfiinţare al firmei celor doi, înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului:

Societatea Comerciala Art EuroContact – S.R.L., Bucuresti
MINISTERUL JUSTITIEI OFICIUL NATIONAL AL REGISTRULUI COMERTULUI
JUDECATORUL DELEGAT LA OFICIUL REGISTRULUI COMERTULUI DE PE LANGA TRIBUNALUL BUCURESTI la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti a dispus autorizarea si inregistrarea societatii comerciale cu urmatoarele date:- numarul de ordine in registrul comertului: J 40/17213/2004;
– denumirea si forma juridica: Art EuroContact S.R.L.;
– sediul social: Bucuresti, str. Valeriu Braniste, nr. 54-56, bl. D1, sc. C, et. 4, ap. 112, sectorul 3;
– durata de functionare: nelimitata;
– capitalul social subscris:
2.000.000 lei, varsat integral, numarul total de parti sociale 20; valoarea unei parti sociale: 100.000 lei;
– fondatori:
Chitic Corneliu Paul, asociat, cod numeric personal 1440317400055, aport la capital 100.000 lei, reprezentand o parte sociala, cu o participare la beneficii si pierderi de 5 %,

Chitic Mircea Victor Daniel, asociat, cod numeric personal 1770210430250, aport la capital 100.000 lei, reprezentand o parte sociala, cu o participare la beneficii si pierderi de 5 %, si

Partenerul de afaceri al mercenarului Chitic
Partenerul de afaceri al mercenarului Chitic

Rosca-Stanescu Sorin Stefan, asociat, cod numeric personal 1490908400266, aport la capital 1.800.000 lei, reprezentand 18 parti sociale, cu o participare la beneficii si pierderi de 90 %;
administrator:
Chitic Corneliu Paul, cod numeric personal 1440317400055, cu puteri depline;
– domeniul principal de activitate: cod CAEN 741 – activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal; activitati de studii de piata si de sondaj; consultanta pentru afaceri si management;
– activitatea principala: cod CAEN 7414 – activitati de consultanta pentru afaceri si management.

Chitic mai are, în plus, încă şapte societăţi comerciale: Pontifex, Realbiz Imobiliare, Fun Factory, Imobiliar Invest Consult, Basmaison Invest, Porojean Consulting şi Est Invest Consult.

Dublă manipulare: Minciuna spusă de Chitic este însoţită de imagini care confirmă că Traian Băsescu a fost la restaurantul Cireşica, dar în... 2005. Manipularea este făcută de persoane plătite, exclusiv pentru asta, cu  salarii de mii de euro lunar. Oameni antrenaţi să mintă. Derbedei de presă.
Dublă manipulare: Minciuna spusă de Chitic este însoţită de imagini care confirmă că Traian Băsescu a fost la restaurantul Cireşica, dar în… 2005. Manipularea este făcută de persoane plătite, exclusiv pentru asta, cu salarii de mii de euro lunar. Oameni antrenaţi să mintă. Derbedei de presă.

Ce se mai poate adăuga aici? Că Chituc şi-a depus cerere de intrare în PNL. „Acum un an şi jumătate am depus o cerere de aderare la PNL, sectorul 3. Nu am fost la şedinţe şi nu am plătit cotizaţie. Şedinţele sunt joi seara, iar eu joi seara am alt program”, a zis el. Se mai îndoieşte cineva (sigur, ma refer aici la oamenii întregi la minte, nu la bizoni sau mafioţi) că avem de-a face cu o nouă făcătură a celor care refuză să recunoască rezultatul alegerilor din iarna trecută?…

UPDATE: Avocatul Chitic a declarat, pentru Hotnews, că nu are relaţii cu Roşca Stănescu. „Nu am o relatie cu Sorin Rosca Stanescu. Am fost asociat, si asta datorita faptului ca tatal meu, Dumnezeu sa-l ierte, era in relatii bune cu Sorin Rosca Stanescu. L-am vazut de doua ori, acum cinci ani de zile. E foarte transparenta incercarea de a ma alipi lui Sorin Rosca Stanescu, lui Dinu Patriciu. Sa stiti ca nu exista nici una dintre aceste situatii”. Dacă nu minte, deşi mi-e imposibil să-l cred, e posibil să fi vorbit o dată când a înfiinţat firma şi o dată…când a pus la cale provocarea şi campania anti-Băsescu. Adică de două ori. El a mai spus că ar fi povestit incidentul unor jurnalişti aflaţi la vila Uniunii Scriitorilor, Marius Ghica şi Marina Constantinescu.

Dan Badea

Grupul pentru Apărarea Presei de Şantaj şi virusul V.V.P.

(Foto: HULTANUL)
(Foto: HULTANUL)

Nişte mercenari din presă şi politică au anunţat, zilele trecute, crearea unui aşa zis Grup pentru Apărarea Presei. În fapt, grupul proaspăt creat apără nu presa, ci PRESA DE ŞANTAJ.

Ei protestează faţă de includerea în proiectul Strategiei Naţionale de Apărare a unei noi vulnerabilităţi reprezentate nu de presă ci de campaniile de presă comandate împotriva statului român şi a instituţiilor sale fundamentale, sau/şi de presiunile exercitate de mafioţii care deţin trusturi de presă şi le folosesc exclusiv în scop de şantaj, pentru obţinerea de avantaje politico-financiare (vezi, pe larg, aici)

Membrii grupului organizat să apere presa lui Vîntu şi Voiculescu mint în stil mare chiar şi cu documentele în faţă. Ei cred că presa este plină doar de bizoni care au grătar de mici în loc de reţea neuronală. Ei spun, aşadar, că în Strategia de Apărare a fost inclusă „mass media” ca vulnerabilitate şi nu practicile mafiote din mass media, sau că, în accepţia lui Băsescu, „presa liberă e un fenomen care are rolul de a denigra” etc.etc. Asta este însă o mare minciună! Până şi acest protest este o manipulare ordinară. Iată fragmentul manipulator dat publicităţii de gaşca lui SOV:

„Pe 23 iunie 2010, preşedintele României Traian Băsescu şi, totodată, şeful Consiliului Suprem pentru Apărarea ţării, a decis ca mass-media să fie introdusă în Strategia Naţională de Apărare, la capitolul privind vulnerabilităţile de securitate. Astfel că, pentru domnia sa, presa liberă reprezintă un fenomen “cu scopul de a denigra instituţii ale statului, prin răspândirea de informaţii false despre activitatea acestora; presiunile exercitate de trusturi de presă asupra deciziei politice în vederea obţinerii de avantaje de natură economică sau în relaţia cu instituţii ale statului ”.

Iată, însă, şi fragmentul din Strategia Naţională de Apărare care spune cu totul altceva decât interpretează mercenarii

vulnerabilitati2

Deci „fenomenul campaniilor de presă la comandă”, nu „mass media” sau „presa liberă” aşa cum spun manipulatorii.

coruptie presa

 

Obrăznicia şantajiştilor e atât de mare încât ei confundă infracţiunea cu legalitatea, hoţia cu democraţia. Iată alte mostre ale minciunii în stare pură:

„Ne adresăm reprezentanţilor mediului academic, ne adresăm societăţii civile, ne adresăm oamenilor de afaceri, ne adresăm oamenilor de cultură, artiştilor, ne adresăm Bisericii şi Amatei, ne adresăm tuturor jurnaliştilor şi analiştilor, indiferent de specialitatea lor, pentru a adera la acest proiect care înseamnă, în esenţă, apărarea democraţiei. Ne vom adresa, de asemenea, organismelor de media internaţionale pentru a trage un semnal de alarmă în legătură cu felul în care se înţelege respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului în România„.

Cum „presa” practicată în trusturile lui Vîntu şi Voiculescu nu are absolut nicio legătură cu presa adevărată, accentul nefiind pus pe informarea corectă a opiniei publice, ci pe dezinformarea ei continuă, ea este deja mai mult decât o vulnerabilitate a României. Vorbim aici exclusiv este presa de tip mafiot, de presa de şantaj şi e de înţeles de ce în apărarea ei au sărit exact cei care o promovează.

De ce se tem mogulii? Dacă acest tip de presă ar rămâne înscris într-un document precum Strategia Naţională de Apărare, drept vulnerabilitate a României, atunci există riscul ca statul să genereze anticorpi pentru cei care otrăvesc continuu spaţiul public, care incită la revolte sociale şi la nesupunere civică, care refuză să recunoască ordinea constituţională şi rezultatele alegerilor. Anticorpi pentru virusul V.V.P. (Vîntu-Voiculescu-Patriciu). Ori ăsta e un atentat la instrumentul de făcut guverne şi bani al mogulilor.

Cine sunt însă apărătorii presei de tip mafiot? Păi cine altcineva decât manipulatorii de profesie, şantajiştii, traseiştii şi tonomatelele lui Vîntu, Voiculescu şi Patriciu?

Lista MERCENARILOR VVP
Lista MERCENARILOR VVP

Iată-i, în toată splendoarea lor. Îi cunoaşteţi:

1. Sorin Roşca Stănescu (tonomat). La fel cum Vîntu este tatăl FNI, el este tatăl presei de şantaj din România postdecembristă. Cu toate astea n-a fost niciodată condamnat pentru şantaj. A devenit multimilionar în euro cu ajutorul lui Dinu Patriciu şi al lui Sorin Ovidiu Vîntu, dar şi al practicilor pe care continuă, azi, să le apere. Anul trecut a fost surprins în timp ce-l şantaja, împreună cu Bogdan Chirieac, pe şeful ANI, Cătălin Macovei. Este, aşadar, unul dintre groparii presei din România.

Tatăl şi mama presei de şantaj
Tatăl şi mama presei de şantaj

2. Victor Ciutacu (tonomat). Este un tonomat sui-generis care nu s-a remarcat prin absolut nimic, pe plan profesional, el fiind un activist pe moşia lui Dan Voiculescu.

(Foto: BARICADA)
(Foto: BARICADA)

Are izbucniri verbale grobiene, de tip Vadim, însă provenite din zona patologică a Tribunului. Nu ştie altceva decât să-i înjure pe Băsescu, Boc, Videanu sau Udrea, la comanda celui care-i dă să manânce. A avut sarcini şi misiuni în zona politică, el fiind „detaşat” în calitate de consilier al şefului APAPS, Ovidiu Muşetescu, sau al ministrului Economiei, Codruţ Şereş. Ulterior a revenit la bază (Jurnalul Naţional şi Antena). Practică presa de tip inchizitorial, de şantaj şi intimidare.

3. Corina Drăgotescu (tonomat). Tonomat dezagreabil care, la fel ca şi ciutacul, nu a realizat nimic pe plan profesional. A fost şi este plătită cu sume imense de bani să susţină punctele de vedere anti-româneşti ale lui Vîntu sau Patriciu. Este suficient să şopteşti Băsescu, sau Udrea, în apropierea ei, ca să-ţi sară la beregată.

iLIESCU dRAGOTEASCA

4. Valentin Nicolau (mercenar). A fost, pe rând, subalternul lui Dan Voiculescu în PUR, consilierul lui Adrian Năstase, preşedinte al TVR (2002-2005), iar apoi a revenit în partidul de buzunar al lui Voiculescu. A fost vicepreşedinte al grupului GRIVCO şi responsabil cu strategia şi dezvoltarea Grupului Media Intact (Antena 1, 2, 3, Jurnalul Naţional etc etc.).

nicolau1

Valentin Nicolau

Cât a condus TVR a subordonat postul public de televiziune intereselor PSD. A fost numit chiar membru în CNA, din partea lui Voiculescu, dar a demisionat deoarece voia funcţia de preşedinte al acestui for. Este copatron şi fondator al Editurii Nemira. A înfiinţat Smart FM. O coincidenţă interesantă arată caracterul duplicitar al individului.

În urmă cu 12 ani am publicat la Editura lui Nicolau volumul „Averea Preşedintelui. Conturile Ceauşescu”. Mi-a cerut, în schimb, să-i predau documente (dovezi) pentru toate afirmaţiile făcute în acea lucrare. A justificat prin aceea că, în cazul în care va urma un proces cu vreunul dintre cei atacaţi, are nevoie de probe în apărare. I-am pus în braţe un dosar ce conţinea peste 500 de file, majoritatea documente clasificate secret sau secret de serviciu şi provenite dintr-o arhivă aflată în custodia Ministerului Apărării Naţionale. Multe dintre acele documente vizau relaţia de afaceri a lui Dan Voiculescu, via Crescent, cu Securitatea. Ei bine, deşi, înainte de apariţia cărţii mele, Voiculescu m-a ameninţat că mă va da în judecată, ulterior a renunţat. Mai mult, la câteva luni după apariţia cărţii, Valentin Nicolau devenea membru cu o funcţie importantă în…Partidului Umanist Român condus de Dan Voiculescu. Deşi au trecut 12 ani, n-am mai văzut dosarul predat lui Nicolau. De la acel dosar a început însă cariera politică a mercenarului. Uitaţi-vă cu atenţie la el, priviţi-i lanţul şi culoarea pielii şi gândiţi-vă că ăsta a fost preşedintele TVR vreme de trei ani de zile!…

5. Lavinia Şandru (traseistă, mercenar). E o creaţie a lui Sorin Ovidiu Vîntu care i-a pus la dispoziţie postul de televiziune pentru a o lansa. E folosită în războiul împotriva lui Traian Băsescu. Conduce PIN, un partid compus din ea, Cozmin Guşă şi nişte neamuri.

Traseista

 
Traseista Lavinia

6. Carmen Moldovan (mercenar, traseistă). Deputat PSD, a trecut la UNPR, apoi a revenit la matcă deoarece n-a primit o funcţie în formaţiunea lui Cristi Diaconescu. Fost jurnalist în solda lui Dan Voiculescu (Jurnalul Naţional şi Antena 1), a devenit o combinatoare promovată de Mircea Geoană.

Carmen Moldovan / caricatura de B. Petry
Carmen Moldovan / caricatura de B. Petry

7. Dan Mihalache (traseist, mercenar). Consilierul lui Crin Antonescu şi fost deputat PSD. E un obişnuit al televiziunii lui Vîntu.

Dan Mihalache
Dan Mihalache

8. Georgică Severin (traseist, mercenar) Traseist pe ruta PNTcd, PNL, PC, PD-L. Trădător de la mama lui, senatorul Georgică a ştiut să profite de context şi să facă bani. El controlează un post de televiziune prahovean (Prima) şi un săptămânal (Zarva).

Georgică Severin
Georgică Severin

Unii spun că filmuleţul incidentului cu Traian Băsescu şi copilul din Ploieşti ar fi fost făcut chiar de Georgică Severin, pentru televiziunea sa. Ulterior el ar fi dat filmul lui Dinu Patriciu care, din documentar, l-a făcut film artistic. Pixell cu pixell.

9. Florin Chilian (mercenar). Mardeiaş de maidan, Chilian n-are nicio legătură cu presa.

FLORIN CHILIAN

Chilian mardeiaşul

Nu ştiu în ce calitate a semnat apelul grupului. Probabil i s-a promis o savarină. Sau o pungă de seminţe…

Cei de mai sus sunt apărătorii declaraţi ai presei de tip mafiot din România. Şi duşmanii presei româneşti care, sunt convins, va continua să reziste fie chiar şi numai în spaţiul virtual.

Dan Badea

Şantajistul Bogdan Chirieac a primit, din nou, prin CSR, contracte de zeci de milioane de euro de la instituţii ale statului român

Santajistul Chirieac. Bogdan Chirieac.
Santajistul Chirieac. Bogdan Chirieac.

Unul dintre cei mai corupţi jurnalişti români, preferat şi folosit în ultima vreme de către Sorin Vîntu, la pachet cu Sorin Roşca Stănescu, continuă să fie şi preferatul instituţiilor statului român pentru contracte din domeniul telecomunicaţiilor. Bogdan Chirieac, cel despre care am tot scris în presa centrală, dar şi pe acest blog, şi-a folosit statutul de ziarist, atunci când îl avea, pentru a favoriza firma care avea să-i bage în buzunar mai multe milioane de euro. E vorba despre Motorola.

După ce a pierdut statutul de jurnalist, în urma flagrantului prin care a fost surprins în plin şantaj la adresa şefului ANI, Cătălin Macovei, Chirieac a fost reintrodus în breaslă de Sorin Ovidiu Vîntu şi Dan Voiculescu. Ei sunt cei care au ordonat subalternilor să continue promovarea pe sticlă a cuplului Chirieac-Roşca Stănescu, sfidând astfel deciziile organizaţiilor profesionale ale jurnaliştilor. Asta pentru că, în ţara asta, e jurnalist cine vrea Vîntu sau Voiculescu!…

Prin urmare, angajaţii lui Vîntu i-au ştampilat din nou, pe cei doi şantajişti, cu titulatura de jurnalist. Asta i-a permis lui Chirieac să-şi continue afacerile. Singura condiţie pusă de noii lui naşi a fost aceea de a ataca statul român şi pe Traian Băsescu. Sarcină pe care şantajistul a îndeplinit-o cu succes.

Mai mult, a îndeplinit-o întocmai şi la timp! Asta deoarece, în paralel, instituţii ale statului român, adică ale statului atacat la foc automat de „jurnalistul” lui Vîntu, au continuat să-i bage bani în conturi lui Bogdan Chirieac, acţionar acoperit al Centrului pentru Servicii de Radiocomunicaţii (CSR) SRL.

Aşadar, pe lângă contractele de zeci de milioane de euro încheiate din 2006 încoace cu instituţiile statului, Chirieac a continuat chiar şi în 2010 să toace banii contribuabilului. Deocamdată, valoarea contractelor cu firma şantajistului este de aproape două milioane de euro. Asta după ce, anul trecut, valoarea acestor contracte a depăşit 22 milioane de euro. Ne referim aici doar la contracte pe bani publici.

Prezint, mai jos, lista contractelor pe bani publici încheiate cu firma Centrul pentru Servicii de Radiocomunicaţii SRL, societate al cărei acţionar la vedere a fost, până în 2007, Bogdan Chirieac. Ulterior, el a trecut-o în acte pe maică-sa, o băbuţă de peste 70 de ani, iar la jumătatea lui 2008, pentru a pune capăt atacurilor privind scurgerea de bani publici în conturile sale, firma a fost plasată unui paravan din Elveţia, Swiss Technology Financing A.G.

Iată colecţia de contracte, din 2010, a şantajistului Chirieac:

1. Pe 5 ianuarie 2010,
Centrul pentru Servicii de Radiocomunicaţii SRL a câştigat licitaţia organizată de Ministerul Finanţelor Publice pentru furnizare de terminale Tetra către MAI. Concret, „contractul constă în dotarea echipei de management si coordonare tehnică a implementării proiectului (MAI DGCTI) cu un testor TETRA, doua complete laptop, un echipament Storage Center Ethernet, un distrugator de documente, o tablă White Board” plus „un curs de specialitate pentru utilizarea testorului TETRA livrat”. Valoarea contractului a fost de 419, 242 lei (98.096 euro) fără TVA.

2. Pe 6 ianuarie 2010,

chirieac ANR

firma lui Chirieac a fost preferată de Autoritatea Navală Română condusă, culmea!, de fostul partener de afaceri al lui Traian Băsescu, Paul Brânză.
Valoarea contractului a fost de 237. 459, 41 lei (56.538 euro), iar obiectul acestuia a fost „sistem back-up si dezvoltari software pentru VTS Constanta„. Evident, contractul completa sistemul existent şi „implementat”, cu ceva timp în urmă, de aceeaşi firmă.

3. Pe 13 februarie 2010,

chirieac MFP

CSR SRL a încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice un contract în valoare de 161.486 euro! Obiectul contractului a fost „echipamente pentru controlul autovehiculelor„, adică „sisteme de citire optică”, „bariere de siguranţă” şi „oglinzi”.

Ce legătură ar putea fi între oglinda retrovizoare şi telecomunicaţii e greu de priceput. Contractul cu ministerul condus de Sebastian Vlădescu îmi aminteşte de o întrebare fără răspuns pe care am adresat-o, spre sfârşitul lui martie 2010, pe acest blog. De ce s-a întâlnit şantajistul Bogdan Chirieac cu Sebastian Vlădescu pe 27 martie 2007 2010, pe terasa Ambiance Caffe din Dorobanţi?

27 martie 2010: Vlădescu şi Chirieac surprinşi pe terasa Cafe Ambiance din Dorobanţi
27 martie 2010: Vlădescu şi Chirieac surprinşi pe terasa Cafe Ambiance din Dorobanţi

Astfel, în contractul de achiziţie publică, încheiat cu MFP, este prevăzut că, până pe 31 martie 2010, contractul care beneficiază de finanţare din fonduri comunitare (Facilitatea Schengen) nu va fi anulat.

„Procedura de achizitie nu a fost anulata, termenul de contractare pentru proiectele finantate din Facilitatea Schengen fiind extins pana la data de 31 martie 2010, potrivit Deciziei C(2009)10399 CE de modificare a Deciziei C(2007) 1417 CE, extindere transpusa in legislatie prin Hotararea 1617/2009 de modificare a HG nr. 620/2007, aparuta in Monitorul Oficial nr. 918 din 29.12.2009″

Cei doi, ministrul finanţelor şi şantajistul Chirieac, s-au întâlnit pe 27 martie a.c., cu patru zile înainte de expirarea termenului prevăzut în contract.

4. Pe 10 aprilie 2010,

chirieac UM 02550

 

chirieac UM 02550

firma lui Chirieac încheie două contracte frumuşele cu instituţiile statului. Primul dintre ele a fost câştigat cu UM 02550 Bucureşti (M.Ap.) şi vizează achiziţionarea unui „sistem de elaborare produse psihologice”. Nici aici nu e vreo legătură cu obiectul principal de activitate al firmei CSR. Valoarea acestui prim contract a fost de 793.059 lei (188.824 euro).

Al doilea contract, încheiat cu aceeaşi unitate militară din Capitală, a fost în valoare de 563.698 lei (134.214 euro) fără TVA şi a avut ca obiect achiziţionarea unor sisteme de radiodifuziune în benzile FM şi AM.

chirieac STS

5. Ultimul dintre contracte, primit pe 22 iunie 2010,
a fost şi cel mai consistent, deoarece s-a încheiat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), sau UM 0328 Bucureşti. Valoarea contractului a fost de 5.469.154 lei (1,3milioane de euro), iar obiectul acestuia a fost „extindere arie de acoperire TETRA”, şi nu se referă la „chiloţi tetra”, cum ai fi tentat să crezi ţinând cont de porecla şi pregătirea lui Chirieac („Pielea P…ulii„) ci la o infrastructură de radiocomunicaţii.

Pentru o imagine exactă a contractelor de care a mai beneficiat pseudo-jurnalistul Chirieac de la statul român, în perioada 2006-2007, se pot consulta cele două materiale postate aici. Ulterior elaborarii acelor materiale, firma lui Chirieac a mai câştigat numeroase alte licitaţii în 2008 şi 2009, totalizând zeci de milioane de euro.

2009: CONTRACTE DE PESTE 22 MILIOANE DE EURO

Anul trecut, CSR a avut următoarele contracte cu instituţii publice:

3 ianuarie 2009: Contract de 547.878 euro atribuit de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru „îmbunătăţirea acurateţei de localizare a vaselor şi a controlului de urgenţă pentru regiunea vestică a Mării Negre, a porturilor maritime româneşti şi a Canalului Dunăre-Marea Neagră”;

13 ianuarie 2009: Contract de 508.665 euro atribuit de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru „Achizitie de echipamente pentru reteaua de monitorizare a depozitelor de deseuri provenite din industria extractiva proiect pilot”;

13 mai 2009: Contract de 688.491 lei (164.000 euro) atribuit de Nuclearelectrica SA pentru „Realizare retea de monitorizare seismica a amplasamentului CNE Cernavoda”;

14 mai 2009: Contract de 31.211.960 lei (7,4 milioane euro) atribuit de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru echipamente de extindere a infrastructurii Dimetra

19 august 2009: Contract de 478.885 lei (114.000 euro) atribuit de Compania Naţională de Radiocomunicaţii Navale Radionav SA pentru „Sistem radiotransmisie-receptie pentru voce si apel numeric selectiv in unde medii si scurte (Sistem MF si HF A2 GMDSS)”;

–  29 septembrie 2009: Contract de 3.167.770 lei (754.000 euro) atribuit de UM 0296 Bucureşti pentru furnizare de staţii radio;

6 noiembrie 2009: Contract de 1.268.000 lei (300.000 euro ) atribuit de UM 0894 Bucureşti pentru „echipamente de telecomunicaţii”;

27 noiembrie 2009: Contract de 1.816.320 euro, atribuit de Ministerul Finanţelor publice pentru „Servicii de instalare, comisionare si punere in functiune a echipamenteleor radioreleu de mare capacitate”. Contractul a fost atribuit unui consorţiu compus din Radcom SRL, Asgo Telecom SA, Mira Telecom SRL, Deltatel SRL şi Centrul pentru Servicii de Radiocomunicaţii SRL;

27 noiembrie 2009: Contract de 73.100 lei atribuit de Compania Naţională a Huilei SA pentru „servicii de verificare şi reparare echipamente de readiocomunnicaţii”;

terminale tetra terminale tetra1

10 decembrie 2009: Contract de 18.145.000 euro atribuit de Ministerul Finanţelor Publice firmei Motorola Israel Ltd pentru „furnizare terminale Tetra”. Parte din acest contract, adică pentru „furnizarea de console dispecer Tetra” a fost atribuită firmei CSR SRL, adică intermediarului firmei care a câştigat contractul. valoarea acestui subcontract a fost de 5,9 milioane de euro!
10 decembrie 2009: Contract de 55.457 lei (13.200 euro) atribuit de UM 0296 Bucureşti pentru „Servicii integrate de dezinstalare si amenajare/instalare site TETRA”
16 decembrie 2009: Contract de 141.982 lei (33.800 euro) atribuit de UM 0926 Bucureşti pentru „Servicii de inlocuire echipamente site-uri Tetra”;
31 decembrie 2009: Contract de 18.921.926 lei (4,5 milioane euro)atribuit de Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru „realizarea upgrade-ului sistemului TETRA instalat in judetele Iasi, Vaslui si Galati”.

Ştergerea urmelor şi acoperirea

Între timp însă, pentru a-şi şterge urmele din firma abonată la contracte pe banii contribuabililor, şantajistul Chirieac s-a ascuns ca de obicei sub fusta maică-sii, Doina, o femeie de trecută de 70 de ani. A băgat-o la înaintare, pentru că aşa e neamul acestui tip de pigmei. La începutul lui 2007 Chirieac a renunţat, chipurile, la acţiunile de la CSR, în favoarea maică-sii. Aşa se face că bătrâna fusese plasată în firmă alături de Elvira Gheorghiu, o altă babă-paravan născută în 1931 în fosta URSS (Ucraina), soacra unui anume Călin Ştefan Cătălin Radu. Ca să fie în ton cu zona geostrategică acoperită, cele două babe l-au desemnat, ca administrator, pe un anume Rusovici. Ion Alexandru Rusovici.

Pe 14 august 2008, băbuţele-paravan Chirieac (34%) şi Gheorghiu (66%) cesionează însă acţiunile către societatea SWISS TECHNLOGY FINANCING A.G., cu sediul in Bois de Menton 13, Epalinges, Elvetia. Era a doua acoperire a afacerii de intermediere.

Paravanul folosit de Chirieac aici se numeşte Bernard Rodieux, la domiciliul căruia a şi fost înregistrată, de altfel, firma care a preluat acţiunile CSR.

Dan Badea

Ofensiva alogenilor asupra statului român: Alianţa Grivco, convocată de Felix, revine în forţă

Foto: Baricada
Foto: HULTANUL
Dan Voiculescu şi-a convocat, în biroul personal de la Senat, subalternii din Alianţa Grivco, Victor Ponta şi Crin Antonescu. Cei trei s-au întâlnit şi au pus la punct o nouă strategie comună pentru bătălia care urmează.

Întâlnirea a fost anunţată public, pentru a încerca să coalizeze din nou forţele anti-Băsescu nedumerite de fricţiunile apărute în ultima vreme între Ponta şi Antonescu. Pe de altă parte, cei doi îi dau şi mogulului ce e al mogulului, adică puţină legitimitate, el neputând să adune, vreodată, mai mult de câteva mii de voturi, şi acelea cumpărate din sectorul condus de Piedone.

Întâlnirea a fost precedată de ieşirile viscerale, în mass-media controlate, ale celor trei moguli, toţi cu dosare penale pe rol.

Patriciu a ieşit în Adevărul şi la Realitatea TV, Voiculescu s-a manifestat la Realitatea, iar Vîntu s-a dezlănţuit în Bursa, gazeta lui de duminică menţinută în viaţă doar pentru astfel de declaraţii. Cum se poate observa, mogulii sunt conştienţi că ei nu au credibilitate dacă s-ar exprima prin instrumentele media controlate.

foto: mediafax
foto: mediafax

23 iulie: Presa dezvăluie faptul că Dan Voiculescu a depus, pe 1 iulie, o cerere oficială de analiză, în cadrul Biroului Permanent al Senatului, a suspendării din funcţie a preşedintelui Traian Băsescu. Voiculescu invocă, în stilul său primitiv, încălcarea Constituţiei de către Preşedinte.

„(…)Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, şi-a asumat, de facto, poziţia de principal conducător al puterii executive şi a iniţiat şi a promovat măsuri anti-sociale şi ilegale precum cea privind reducerea cu 15% a pensiilor, declarată neconstituţională de către Curtea Constituţională a României în şedinţa din data de 24 iunie 2010. Prin acel demers, Preşedintele României s-a plasat premeditat în conflict cu societatea românească (…) Pe scurt, Preşedintele Traian Băsescu a încălcat Constituţia”.

patriciu fmi

29 iulie. Patriciu atacă FMI, singurul aliat al lui Traian Băsescu împotriva privatizării pe nimic a societăţilor rămase în portofoliul statului.  

„Din păcate, aceşti domni (de la FMI – n.r.) trăiesc într-o lume teoretica. Nu stiu nimic despre economia romaneasca. Asta ii face periculosi in relatia cu un guvern care nici el nu vrea sa faca deloc reforma. Cred ca trebui sa gasim, ca si altii inaintea noastra, o metoda rapida astfel incat sa ii trimitem acasa a spus Patriciu.

5 august, Realitatea TV: Dan Voiculescu îl atacă dur pe Băsescu, numindu-l Pinochio, pentru că ar fi mincinos,  şi anunţând că „lucrurile au devenit foarte grave”. „Acest om n-a făcut decât să mintă şi să dea dovadă de imoralitate de când îl ştiu eu„. Ridiculizarea lui Băsescu e totală. „E o glumă!„, mai spune Voiculescu despre preşedintele recent ales.

blog_voiculescu.JPG
5 august, blogul lui Dan Voiculescu. Traian Băsescu trebuie schimbat!

„România are acută nevoie de preşedinte. Real, dinamic, proaspăt, credibil, nu uzat, depăsit, părăsit de apropiati si de propriul popor.Pinocchio este un domn rudimentar şi agresiv, cu apă în urechi, care ne scufundă. Este lipsit de substanţă, logică şi legitimitate. Trebuie schimbat: e prost pentru România

8 august, Realitatea TV: Patriciu cere privatizarea tuturor societăţilor care au mai rămas sub controlul statului.

„Statul trebuie sa fie minimal si sa se limiteze la acele servicii care nu se pot oferi prin piata. Acelea sunt cele care trebui oferite prin stat. In rest, totul trebuie privatizat, inclusiv apa! (…) Cred ca nivelul cotei unice nu poate fi determinat decat de competitia cu vecinii, asa ca nu trebuie sa fie mai mare de 10%. Si TVA trebuie sa scada la 15%.” Referitor la declaraţia preşedintelui cu privire la datoriile Rompetrol, plasate firmei KazMunaiGaz şi nereturnate statului român, el a spus că asta nu este decât o „lozincă demagogică”, „o armă politică folosită de stanga extremă”.

9 august, Bursa: Vîntu cere izolarea lui Traian Băsescu, preşedintele României.

vintu_hitru

„Acest om este un rău care trebuie izolat pe scena politică romanească. Izolaţi-l pe Băsescu, domnilor! (…)Funcţia lui este importantă, dar omul este mic. Deşi unora poate ca le creează o altă impresie, Băsescu este o mediocritate. O mediocritate nervoasă.(…)Pentru Traian Băsescu, lumea se împarte în două: obedienţii decerebraţi (pe care îi dispreţuieşte în secret, dar nu-i atacă la vedere) şi restul. Restul „se bucură” de deplina ură a domniei sale. Fac parte din „restul”. (…)Cabotin, Băsescu şi-a însuşit doar ideile, dar nu deţine nimic din ceea ce ar trebui să se afle îndărătul lor. Nu are convingeri. Nu are acces la viziune. Şi este departe de orice metafizică. În schimb are puterea politica. Să foloseşti uriaşa putere a Preşedinţiei doar pentru a-l pune pe Maior să asculte telefoanele şi pe Morar să-i aresteze pe duşmani, asta ilustrează o mentalitate maruntă, de chelner care strică afacerea, pentru ciubuc”.

9 august, Realitatea TV: Dan Voiculescu îi convoacă pe subordonaţii lui din alianţa Grivco, Victor Ponta şi Crin Antonescu. Răspunzând unei întrebări, referitoare la motivele împăcării cu liderul PNL, Victor Ponta a declarat seara, la Realitatea TV, că alianţa nu a fost niciodată distrusă. „Nu ne-am împăcat, pentru că nu ne-am certat niciodată!”.

Întâlnirea organizată la RTV a stat sub semnul lozincii „Băsescu-Boc, zile numărate”. Ponta a mai făcut o declaraţie extrem de periculoasă pentru un om aşa de mic. „Băsescu nu va lăsa puterea din România, decât, Doamne fereşte, doar în urma unei mişcări ca în decembrie 1989!”

grivco12

Crin Antonescu a exprimat şi el, clar, ceea ce intenţionează alianţa Grivco: „Dăm jos acest guvern şi apoi vom face împreună o nouă construcţie guvernamentală!„.

Dan Badea

Dorombach, „piticul” lui Vîntu, este un impostor: frunza căzuse de la nevastă-sa, nu de la Udrea (Update)

Priviti-i mecla. Apoi priviti-i steaua rosie de pe ceas! reveniti apoi la ranjet! El este!...
Priviti-i mecla. Apoi priviti-i steaua rosie de pe ceas! reveniti apoi la ranjet! El este!…

Cel care şi-a revendicat, pe blog, descoperirea plagiatului din brandul turistic al României, Cristian Dorombach (sus) este un impostor. Fie pentru că, aşa cum am arătat în postarea anterioară, el a făcut parte dintr-o echipă de diversionişti a cărei sarcină a fost de a crea şi a întreţine, ulterior, întregul scandal al „frunzei”, fie pentru că şi-a revendicat descoperirea plagiatului deşi, conform propriei lui neveste, el însuşi este un plagiator!

În primul caz, al imposturii puse în scenă, cineva mi-a atras atenţia, printr-un comentariu, asupra unui mesaj apărut pe contul de Neogen twitter al piticului lui Vîntu. Mesajul este următorul:

Dorombach neogen

@Petreanu Conor Gildea Learning & Innovation Centre Dublin n/a Ireland„.

Personal, cred că este vorba despre o informaţie (privind date de identificare ale celui care ar fi realizat site-ul changetransport.com) transmisă la orele 9:45 (deci la 10 minute după postarea pe blog) lui Vlad Petreanu (el are id-ul „petreanu”), fostul director al ştirilor de la Antena 3 şi actual prezentator la acelaşi post tv. E posibil fie ca între Dorombach şi Petreanu să existe o mai veche relaţie, fie una de conjunctură. Cert este că după transmiterea acestei informaţii, Antena 3 a preluat materialul postat de Dorombach şi a declanşat atacul mediatic.

Interesant mi se pare însă şi un alt aspect. Mesajul de pe twitter (preluat pe Neogen), anterior celui amintit, este unul trimis bloggerului Zoso, amic, aşa cum rezultă de aici, cu piticu. Iată ce-i transmitea Dorombach lui Zoso, la orele 9:05, deci cu o jumătate de oră înainte de postarea care avea să-l scoată din anonimat:  

zoso

@ZOSO DA, IO NU POT PENTRU CĂ-MI LIPSEŞTE CEVA DIN PHP„. 

Ce era musai să facă piticul în php, sau îi sugera zoso să facă în acest limbaj? Nu ştiu. M-am uitat însă pe blogul lui zoso, să văd dacă are vreo legătură cu brandul turistic atacat pe 29 iulie şi am fost surprins să constat că, o zi mai devreme, acesta postase un text numit „Exerciţii de brand„(!) Şi tu, Brutus?

doromb

Aşadar, zoso, amicul piticului, arunca petarde despre brand, înainte ca el să fie aruncat în aer. E drept, omul nu prea ştie despre ce trebuia să vorbească, dovadă că îşi dă cu presupusul despre opţiunile de slogan pentru „brandul de ţara şi nu, cum era corect, adică pentru…”brandul turistic naţional„. Ciudat, cu o oră înaintea lui Zoso, acelaşi piticu scria despre acelaşi subiect, doar că, din nou, era mai exact decât zoso. El ştia exact care era „sloganul de ţară” (observaţi că şi zoso şi piticu vorbesc de slogan/brand de ţară, deşi brandul de ţară, care se referă la promovarea României, nu a turismului, este altceva ).
În după amiaza lui 29 iulie, data atacului mediatic, Zoso revine şi cere pedepsirea vinovaţilor de plagiatul frunzei:

„darea in judecata a firmei, recuperarea banilor, demisia ministrului, refacerea logoului de catre o firma competentă (propun brandient), astia ar fi pasii intr-o societate normala”

zice Zoso, după ce-i aduce lui piticu elogiile cuvenite, imediat sub titlul postării (Great find by Piticu).

Anca1

Doar că, şi aici revenim la impostor, corect ar fi fost „Great find by NEVASTA LUI Piticu!”, în cazul în care, să zicem, Dorombach n-ar fi participat conştient la o diversiune plănuită cu mai multe săptămâni în urmă. Ce legătură are nevasta piticului cu frunza?

Pai aceasta a declarat, pe blogul său, că ea a descoperit frunza, dimineaţa, când, plictisindu-se la serviciu, a căutat-o pe net!

Anca2

Iată, în toată splendoarea sa, dezvăluirea Ancăi Dorombach (nevasta), postată sub titlul „Norocul prostului. Cum am declanşat un mare scandal de presă”:

„Totul a pornit pe la 6 şi ceva dimineaţa după ce am văzut logoul prezentat de Mediafax. (…)

Pur şi simplu am avut senzaţia că e o frunză pe care am mai văzut-o undeva. Ştiu că sună stupid, dar ăsta-i adevărul. Şi cum nu aveam nimic mai bun de făcut, mi-am băgat căştile în urechi, am dat drumu la TV tuner ca să mă uit la jurnal şi am început să mă uit la tot felul de logouri până am ajuns pe site-ul cu pricinina : http://changetransport.com.

„Dezvăluirea” de mai sus în cazul în care este reală şi nu face parte tot dintr-un scenariu de famiglie, a fost făcută la orele 19:03, adică la aproape 10 ore după „dezvăluirea” asumată de soţ. Între timp, piticul devenise vedeta mogulilor, eroul lor naţional, după ce Ciutacu îl declarase, la Antena3, un blogger independent.

Soţul, sau bloggerul "independent" DOROMBACH, e angajatul lui Vîntu
Soţul, sau bloggerul „independent” PITICU, e angajatul lui Vîntu

Un blogger independent angajat de ani mulţi ca project manager la Realitatea lui Vîntu.

Şi, mai nou, ca soţ al nevestei lui innocente care găseşte’ntr-o oră ce alţii nu găsesc într-un an. Dealtfel, şi soţia piticului a fost angajata lui Vintu, la aceeaşi firmă…

Update: 1. Am primit, prompt, de la bloggerul Zoso, un mesaj în care nu spune nimic altceva decât că bat câmpii cu graţie, deşi el nici măcar cu graţie n-o face. Eu am prezentat, ca o curiozitate, mesajul primit de el de la piticu, plus campania comună anti-brand făcută de cei doi, iar el îmi spune ce e aia php, sau îmi explică ce e aia enumerare. „Îi sugeram sa faca o chestie tehnica pe blog, fara legatura cu scandalul frunzulita” – mi-a explicat Zoso, într-un mesaj transmis pe e-mail. Pentru că s-a arătat deranjat de publicarea mesajului, considerându-l o chestiune privată (intimă şi „cu drepturi de autor”!), în  vreme ce eu l-am considerat o replică, am decis să-l scot de pe blog.

Update 2. Am verificat dialogul purtat în dimineaţa lui 29 iulie pe reţeaua twitter, între Zoso şi Dorombach. Ele nu au legătură cu logoul sau brandul turistic al României. Era vorba despre accesarea site-ului lui zoso, după o updatare cu w3cache. Cât priveşte mesajul transmis de Dorombach lui Vlad Petreanu de la Antena3, el răspundea, cum am bănuit, unei întrebări de-a acestuia (
Mă, ai dat lovitura, al cui e site-ul ăla?”).

Dan Badea

Scandalul „frunza din brandul turistic” a fost premeditat!

Green-Leaf-Logo

Cineva a făcut (aici) o demonstraţie pertinentă a faptului că scandalul „frunza” a fost premeditat, el fiind lansat pe baza unui scenariu pus la cale cu câteva săptămâni înainte de lansarea oficială a brandului turistic al României. Seamănă cu mai vechiul scandal al casetei „Băsescu lovind un copil”, readus şi el, recent, în discuţie, de către acelaşi grup de propagandă mediatică anti-românească reprezentat de alianţa Vîntu-Voiculescu-Patriciu

Argumentele tehnice folosite în demonstraţie sunt accesibile oricui are cunoştinţe minime de programare, dar şi de logică interogativă.

Concluziile prezentate de un „programator” anonim, postate de Bleen pe Madame Blogary, sunt cât se poate de clare. Iată-le:

1. Autorii scenariului pe baza căruia s-a declanşat atacul mediatic au preluat, mai întâi, frunza din brandul turistic al României şi i-au plasat-o lui Tom Nullens, care a realizat o copie asemănătoare şi a pus-o pe site-ul http://www.istockphoto.com, dar nu şi pe site-ul său personal.
2. A fost cautat, apoi, un domeniu mai vechi, cumparat din 2009 dar nefolosit si au pus o pagina cu logo-ul (frunza) acolo (si cu un counter dubios).
3. Mai departe, au creat din senin firma Change Transport, care nu are nici o activitate vizibila pe web.
4. Apoi, exact a doua zi dupa lansarea brandului, au „descoperit” că frunza a fost copiată(!) Şi au prezentat elementele care argumentează, chipurile, acest plagiat.

„Întâmplător”, autorul descoperirii este un IT-ist de la Realitatea TV care n-a pus dezvăluirea pe realitatea.net, unde era, atenţie!, project manager, ci a postat-o pe blogul personal (ca să nu pară că era o sarcină de serviciu), în stilul cunoscut al diversioniştilor lui SOV. Mai mult, ca să nu se repete scenariul cu caseta lui Patriciu, care a fost plasată într-o publicaţie a lui Vîntu, de această dată făcătura a fost dezvăluită de Antena3, via blogul IT-istului de la Realitatea TV. Cum se face că Realitatea TV, care îi plăteşte salariul lui Piticu, a pierdut lansarea unui astfel de subiect care a fost ţinut în prim plan câteva zile? Nu cumva pentru că Vîntu a făcut totul pentru a îndepărta bănuiala că el se află, de fapt, în spatele acestui scenariu? Eu sunt convins că acesta este motivul.

Iată însă că argumentarea argumentării, adică verificarea logică a drumului parcurs de cel care a descoperit chipurile, întâmplător, întreaga tărăşenie, nu stă absolut deloc în picioare. Piticu‘ lui Vîntu, de fapt IT-istul de la Realitatea, a lucrat cu propriul material. „Mi se pare extrem de improbabil ca in cursul unei nopti sa gasesti frunza pe Internet, în condiţiile în care nu poti sa o gasesti cu Google decat in articolele romanesti ulterioare. Cum au facut daca nu stiau dinainte? Mi se pare un scandal pregatit si prefabricat, cel putin partea cu site-ul Change Transport” – susţine autorul dezvăluirii.

brand turistic

Iată şi argumentaţia tehnică postată pe Madame Blogary şi atribuită unui programator anonim:

„Cateva chestiuni care mie, ca programator, imi ridica mari semne de intrebare legate de autenticitatea logo-ului similar cu cel al tarii.
1. Cel mai dubios site de firma, http://changetransport.com/
Scandalul logo-ului de tara porneste de la ipoteza ca imaginea frunzei este furata dupa logo-ul unei firme numite “Change Transport”. Sa verificam site-ul acestei firme. Tot ce este vizibil este logo-ul mare si un counter. Nu are multa noima pentru un site de firma dar sa zicem ca e in constructie. Ce rol are counter-ul, ce numara el?
Din curiozitate m-am uitat la sursa HTML a paginii (de exemplu in Internet Explorer dai right click pe pagina si alegi View Source). Ce gasim acolo? Una din linii este asa…
dateFuture = new Date(2010,7,28,21,00,0);
Aceasta este data pana la care numara counter-ul. La prima vedere pare sa fie 28 iulie 2010 ora 21. Adica fix o seara inainte ca marii nostrii oameni de presa sa descopere scandalul.De ce mai merge counter-ul? Fiindca in Javascript functia Date asteapta pentru parametru luna valori intre 0 si 11. Ca urmare counter-ul va functiona pana in 28 august cand va aparea in pagina mesajul “Now!”. Adica ce “Acum!”? Ce va fi pe 28 iulie (sau 28 august din greseala programatorului) pentru Change Transport?Orice programator Javascript poate verifica acest lucru.

Sa verificam acum proprietarul site-ului folosind cea mai obisnuita metoda de pe Internet, site-ul www.whois.com, introducem domeniul changetransport.com. Aflam ca domeniul a fost creat in 2009-06-15 si ultima modificare este din 2010-07-02 (poate fi de exemplu locul unde este gazduita pagina). Proprietarul este o persoana fizica, Conor Gildea din Irlanda, apar acolo si telefoane pe care eventuali ziaristi le pot folosi. Deci nimic despre o firma Change Transport ca proprietar. Pe net exista multe domenii achizitionate si nefolosite ce pot fi ulterior cumparate/inchiriate de altcineva.

2. Cea mai absconsa firma, Change Transport
Am cautat pe Internet, nu foarte sistematic, e drept, informatii despre Change Transport. Tot ce gaseste Google sunt site-uri despre scandalul din Romania, nimic despre activitatea unei astfel de firme.
Am cautat si in registrul firmelor din Irlanda si Marea Britanie si nu am gasit-o. Dar nu sunt expert in asta.
Am cautat Internetul dupa imaginea de pe site, “Green-Leaf-Logo.png”. Singurul loc pe care il intoarce Google este tocmai http://changetransport.com/.

3. Problema imaginii cu frunza
Sa incepem cu Tom Nulens, designerul ce revendica imaginea. Gasim usor pe net site-ul lui http://www.sodafish.com/ si de acolo ajungem la site-ul prin care isi comercializeaza imaginile http://www.istockphoto.com. Pe acest site exista setul de imagini http://www.istockphoto.com/stock-illustration-6073738-green-symbols.php foarte asemanator cu logo-ul Romaniei si al Change Transport.
De fapt pe aceasta pagina este o serie de imagini, iconite si logo-uri. Exista insa cateva inadvertente intre imaginea cu frunza si celelalte din serie:
– Facand click pe alt set de imagini vom vedea imediat sub imagine informatii despre ce se livreaza in cazul achizitionarii acelui set. Pentru setul cu frunza aceste informatii lipsesc.
– Toate celelalte imagini au 380×380 de pixeli, setul nostru are 380×333 de pixeli.
– Nici un set nu are Reviews, doar al nostru.
– Toate celelalte seturi se numesc eco icons, eco concepts doar al nostru se cheama green symbols.

Acestea sunt niste dovezi indirecte insa pun un semn de intrebare asupra consistentei imaginilor cu frunza cu setul respectiv. Este adevarat insa ca dupa data sunt primele imagini adaugate la site.

Despre Dietmar Hoepfl, acesta nu pare sa aiba site-ul sau personal. Isi vinde imaginile pe http://www.shutterstock.com. La adresa http://www.shutterstock.com/pic-12372523/stock-vector-ecology-logo-set.html vehiculata pe blogurile din Romania apare mesajul “This image is no longer available.”

Pe site-ul http://www.dreamstime.com/ despre care spune Antena 3 este dificil sa gasesti o imagine asemanatoare, incercati sa cautati dupa Green Leaf.”

Dezinformarea zilei: Dac’a fost beţişor cu un capăt, atunci a venit din Shanghai. Dac’a venit din Shanghai, atunci l-a adus Udrea! (UPDATE)

SENZAŢIONALA POVESTE A BĂŢULUI CARE-A ATENTAT LA SECURITATEA urechii PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI
– Material de analiză pentru studenţii la Jurnalistică-
Delirium tremens-ul şefilor de la Realitatea TV şi Antena 3 continuă. Astăzi s-a dezbătut intens, ore întregi, teoria beţişorului cu care s-a scărpinat în ureche Traian Băsescu. Cum se ştie, răspunzând unei întrebări a moderatorului emisiunii de la TVR1, care l-a avut ieri ca invitat, Traian Băsescu a spus: „Sunt sănătos tun. M-am dus la spital ca să-mi pun un tampon cu rivanol în ureche, m-am zgâriat cu un beţişor. M-am zgâriat cu el, l-am pus invers, în timp ce vorbeam cu un ministru la telefon”.
Realitatea TV, după ce sfatul deştepţilor de la acest post de televiziune s-a întrunit şi a hotărât că nu te poţi răni cu un beţigaş care are vată în ambele capete, a decis că beţişorul lui Băsescu era unul special, inaccesibil oricui. Mai ales că politicienii au năvălit pe sticlă, curioşi să afăăle de unde a luat preşedintele beţişorul cu un singur capăt bombat…
Voicu a dat telefon, îngrijorat, la RTV
Voicu, îngrijorat, a dat telefon la RTV

drrzr
Aşa arată un beţişor normal

Au trimis, prin urmare elicopterul prin urbe să caute prăvălia care deţine astfel de beţişoare. Au găsit-o!

betisor2

Au cerut informaţii despre preţ, mod de întrebuinţare, ţara de unde au fost importate. Au aflat astfel, în exclusivitate, că astfel de beţişoare provin exact din Shanghai! Informaţia i-a gâdilat plăcut, în urechi, pe investigatorii lui Vîntu.

betisor3

betisor5

Sfatul deştepţilor RTV s-a întrunit din nou şi a decis în unanimitate:

„dacă beţigaşele de genul celui cu care s-a scărpinat preşedintele se fac în Shanghai, iar, recent, la Shanghai s-a lansat brandul turistic al României, atunci beţigaşul e musai să fi fost adus de acolo de cineva. Nu trebuie să mai spunem noi de cine a fost adus, că bizonul pricepe şi singur. Doar are reflexul format. I-am dat, deja, toate elementele: frunza, brandul, turismul, Udrea, Shanghai, betigas, Băsescu!”…

Pe Antena 3, tonomatul Firea, care n-a mai văzut „beţigaş” cu un singur capăt bombat de ani buni de zile, turuia într-un limbaj greu de priceput. Am reţinut expresia „i-a tras o smetie” (ce spuneam?!), dar n-am reţinut cine-ce-când-cui-unde şi mai ales de ce?!

Individa e recidivistă. Într-o emisiune anterioară, moderatoarea i-a spus lui Boureanu, în direct, că a mâncat ceva de la toaletă înainte de emisiune.

blonda

Domnule Boureanu, dar ce-aţi mâncat? Aţi mâncat ceva stricat înainte de emisiune? La toaletă? – l-a întrebat „moderatoarea” blondă pe deputat. Ulterior, a adăugat: „Cine v-a spus că sunteţi un băiat cu mucii-n freză a avut dreptate!„. Pentru asta a şi încasat o amendă de 18.000 de lei de la CNA.

Până la ora la care, din respect pentru timpul meu, am schimbat canalul, Firea nu aflase că există beţişoare cu un singur capăt bombat. Expresia cu „smetia” a fost tocmai un fragment din replica dată lui Canacheu, după ce deputatul o informa, timid, că există beţişoare speciale, cu un singur capăt acoperit cu vată.

Am înţeles-o pe Firea, că nu mai crede în existenţa beţişorului cu capăt bombat. Când îţi lipseşte prea mult ceva, ajungi să crezi că nu există. Culmea, mai scrii asta şi pe gardul de sticlă al lui Voiculescu.

Priviţi, mai jos, ce scria cotidianul.ro, site-ul lui Nistorescu, după ce, mai sus, există dovezi descoperite de investigatorii lui Vîntu că beţişorul cu un capăt bombat există!

Sursa Nistorescu afirmă că nu există beţişor bombat într-un capăt!
Sursa Nistorescu afirmă că nu există beţişor bombat într-un capăt!

Subiectul a fost preluat apoi de Răzvan Dumitrescu, tonomatul cu salariu de 20.000 de euro lunar la Vîntu, transferat acum la Voiculescu, cu documentarist cu tot. Nici el nu auzise de existenţa vreunui beţişor bombat la un capăt, prin urmare a declarat că la mijloc este vorba despre o „lucrătură”.

betisor6

În calitatea mea de jurnalist de investigaţii cu o vechime de 20 de ani, am încercat să verific rapid gradul de adevăr al informaţiei lansate de tonomatele lui Vîntu.
basescu betisor holmes

Am dat câteva telefoane la surse aflate în diverse puncte, funcţii şi dispoziţii, am consultat vreo doi specialişti, am deranjat chiar şi o vedetă aflată la Nisa şi pot confirma parţial rezultatul investigatorilor lui Vîntu.

Există într-adevăr, în capitală, beţişoare cu un singur capăt bombat. Ele se produc şi în China, şi au ajuns în Bucureşti prin societatea Shanghai Pharmaceutical Group Co Ltd.

Grupa de protecţie patrulând cu beţişorul la vedere
Grupa de protecţie patrulând cu beţişorul la vedere

Deşi n-am primit confirmarea oficială de la Turcan, căruia i-am cerut sa-mi indice seria beţişorului folosit de preşedinte, pentru a elimina câteva dintre pistele de investigaţie, surse din anturajul lui Traian Băsescu (SPP!) mi-au dezvăluit că beţişorul nu a fost cumpărat de la o farmacie din Bucureşti, ci provine dintr-un borcan lăsat cu două zile înainte, pe biroul preşedintelui, de către Ilie Năstase, tocmai întors de la Shanghai, care-l invidiază pe Băsescu pentru că a ajuns Primar General al Capitalei, după ce el fusese înfrânt de Ciorbea!

Grupa de protecţie care trebuia să verifice cadoul şi să-i citească Preşedintelui instrucţiunile de utilizare a fost deja înlocuită, după incident, şi cei doi ofiţeri vor fi drastic sancţionaţi. Ei au fost, dealtfel, trimişi deja la plimbare (foto dreapta). Ce s-ar fi întâmplat, le-ar fi reproşat nervos şeful SPP, dacă în interiorul beţişorului ar fi fost ascunsă cucută în stare lichidă?!

Cât priveşte o posibilă relaţie cu Elena Udrea pe subiectul beţişorului cu un capăt bombat, n-am putut afla prea multe. Prin urmare mi-am permis s-o întreb personal şi mi-a confirmat parţial. Adică nu l-a dat, ci l-a primit. Şi nu era beţişor cu un capăt…Nu era deloc beţişor…

Cam atât am reuşit să aflu…

Update: Exclusivitate: Am primit răspunsul de la Valeriu Turcan şi am desluşit, astfel, misterul beţişorului! „Pentru că e zgârcit, dar şi pentru că bugetul Preşedinţiei a fost redus la jumătate, Băsescu şi-a pus şefa de cabinet să taie, în două, cu foarfeca, toate beţişoarele de urechi. 
betisorul taiat1

Când l-a mâncat în ureche, Băsescu a uitat ce poruncise. A apucat, la repezeală, un baţ din cutie, şi s-a scărpinat. Asta e tot„, mi-a declarat Turcan, în exclusivitate.

Dan Badea

De ce doreşte Patriciu ruperea acordului cu FMI

Foto RL
Foto RL

După tunul Petromidia, Dinu Patriciu continuă să viseze la o nouă ţeapă pe care s-o dea statului român: preluarea pe nimic a ROMGAZ şi Transgaz. Informaţia nu este nouă, dar insistenţa mogulului a devenit tot mai agasantă. Dacă în cazul Petromidia el a fost sprijinit de Adrian Năstase, care i-a eşalonat pentru un deceniu datoria de aproape 600 de milioane de euro, convertind-o în acţiuni, astăzi el beneficiază în operaţiuni, firesc, de sprijinul pupilei lui Năstase, adică al lui Victor Ponta.

Ce-l opreşte pe mogul să-şi treacă Romgaz şi Transgaz în portofoliu? Traian Băsescu, evident!

Şi dacă Băsescu nu poate fi schimbat, cu toate eforturile depuse de „alogen”, ce altă cale poate fi găsită pentru a-şi atinge, totuşi, scopul? Desigur, crearea unui cadru adecvat scoaterii la privatizare a celor două companii?

Care ar fi însă acest cadru, câtă vreme subiectul privatizării a devenit deja o chestiune care ţine, exclusiv, de CSAT? Păi singurul cadru propice pentru jefuitorii ultimelor resurse ale României, ar fi falimentul statului român, cum a declarat recent cineva, caz în care s-ar trece rapid la privatizarea tuturor companiilor râvnite de rechini.

Atenţie: Deja Guvernul a anunţat, ieri, o măsură disperată, de avarie: vânzarea unor pachete de acţiuni deţinute la companii precum OMV Petrom (9,84%), Romgaz (15%), Transgaz (15%) şi Transelectrica (15%). Statul deţine acum 20,64% din OMV Petrom, 85.01% din Romgaz (restul fiind la Fondul Proprietatea), 73,51% la Transgaz şi 73,7% din Transelectrica. Vezi aici cam ce-ar mai fi rămas de vândut prin cotloanele ministerului condus de Videanu.

Cum a ajuns la concluzia că e mai uşor să aranjeze falimentarea statului român, decât să-l schimbe pe Traian Băsescu, Patriciu s-a aruncat la gâtul FMI, instituţie care-i strică planurile. Dacă n-ar fi fost împrumutul de la FMI, poate că Romgazul ar fi fost deja plasat, via Patriciu, vreunei companii din fosta URSS. Aşadar, FMI-ul este duşmanul de rezervă al lui Patriciu, personaj alintat de instanţă cu diminutivul de inculpat şi cunoscut de procurori drept unul dintre şefii de cuib al crimei organizate din România.

Primul miliardar care, crezând că FMI=femeie, recunoaşte că este onanist (labagiu)
Primul miliardar care, crezând că FMI=femeie, recunoaşte că este onanist (labagiu)

Dincolo de acest balşoi-interes, Patriciu mai are un motiv serios să înjure FMI. El este legat, culmea, de Petromidia. Conform contractului de privatizare al rafinăriei, din 2000, anul acesta ar trebui ca proprietarul să achite datoriile istorice care se ridicau la 2,4 miliarde lei. Deşi, conform acordului cu FMI, creanţa a fost deja trecută la capitolul venituri în raportul de buget pe 2010, actualul proprietar al fostei Petromidia, KazMunai Gaz, intenţionează să achite doar jumătate din suma datorată. Fapt care contravine, astfel, acordului cu FMI (vezi mai multe aici).

Enervant, nu?

Şi-atunci, nu e mai bine să se ducă la ei acasă domnii ăştia de la FMI care, după mintea de infractor a lui Patriciu, „nu ştiu nimic despre economia românească”? Cam da…

Iată mai jos un material interesant, pe tema asta, apărut pe ziare.com:

Declaratiile recente ale omului de afaceri Dinu Patriciu, dar si ale liderului PSD Victor Ponta, in opinia carora Romania ar trebui „sa trimita acasa” Fondul Monetar International si sa se descurce singura, ar putea ascunde anumite interese financiare.

Cel putin aceasta este explicatia oferita de Cristian Socol, profesor de economie la ASE si de Nicolae Chidesciuc, economist sef ING Bank Romania, prezenti luni seara intr-o emisiune la Money Channel.

Saptamana trecuta, Dinu Patriciu declara, citat de Mediafax: „Din pacate, acesti domni (de la FMI – n.r.) traiesc intr-o lume teoretica. Nu stiu nimic despre economia romaneasca. Asta ii face periculosi in relatia cu un guvern care nici el nu vrea sa faca deloc reforma. Cred ca trebui sa gasim, ca si altii inaintea noastra, o metoda rapida astfel incat sa ii trimitem acasa„.

„Eu iau aceasta declaratie ca o gluma. (…)Cel mai bogat om de afaceri din Romania sigur ca are interes ca FMI sa plece, sa intram intr-un cerc vicios care inseamna neincredere, dobanzi mai mari, imprumuturi. Solutiile domnului Dinu Patriciu, 10% cota unica, taieri de taxe (nu am vazut in nicio tara taieri de taxe atat de mari) ne duc cu siguranta la un deficit de 14% fara probleme. De aceea, inteleg interesul dansului ca om de afaceri. Sigur ca daca statul roman da faliment, trebuie sa recurga la privatizare fortata, in conditii de criza. Mai avem companii prin energie si doreste sa vina dansul sa le cumpere la jumatate de pret”, a explicat Cristian Socol luni seara, la emisiunea „The Money Show”.

Intrebat de moderatorul emisiunii daca „are sens” din punct de vedere economic cererea lui Dinu Patriciu ca Romania sa inceteze colaborarea cu FMI, Nicolae Chidesciuc, economistul sef al ING Bank Romania, a raspuns:

„Nu are sens. Din punct de vedere economic nu are sens deloc. Ar avea sens daca ar exista un guvern care ar fi in stare sa ia singur masuri de ajustare fiscala (…) dar nu este cazul. Nu are sens economic acest lucru si mai mult decat atat, avem experienta perioadei fara FMI, cand Guvernul liberal era la putere, in care practic s-au creat aceste deficite structurale”.

Sau pana in anul 2000 cand ratam acord dupa acord dar domnul Patriciu cumpara Petromidia„, a tinut sa reaminteasca moderatorul emisiunii, Radu Soviani.

Potrivit lui Chidesciuc, se poate verifica pe date aflate inclusiv la Comisia Europeana, ca dupa ce FMI a plecat din Romania salariile si pensiile au crescut ca procente din PIB.

„Se pot vedea marile derapaje. Practic, aceea este perioada in care s-a inceput crearea acestor deficite structurale. Problema s-a amplificat, pentru ca nu am vrut sa luam masuri, si mai tarziu pentru ca nu am avut curajul sa luam acele masuri”, a adaugat economistul sef al ING Bank Romania.

Opinia lui Dinu Patriciu in privinta ruperii relatiilor cu FMI este impartasita, in mod neasteptat, de liderul PSD Victor Ponta, nu si de cel al PNL, Crin Antonescu.

Ponta a completat declaratiile omului de afaceri, sustinand ca acordul cu FMI este „o sinucidere nationala”, este un acord „anormal si denaturat” si ca, daca ar fi la putere l-ar opri imediat.

Mai mult, spre deosebire de conducerea PNL, Victor Ponta a declinat luni invitatia delegatiei FMI de a participa la discutii pe tema acordului cu Romania, acuzand institutia internationala ca „gireaza toate masurile stupide ale Guvernului Boc”.

Camelia Badea 
material preluat de pe ziare.com

Dan Badea