Scandalul „frunza din brandul turistic” a fost premeditat!

Green-Leaf-Logo

Cineva a făcut (aici) o demonstraţie pertinentă a faptului că scandalul „frunza” a fost premeditat, el fiind lansat pe baza unui scenariu pus la cale cu câteva săptămâni înainte de lansarea oficială a brandului turistic al României. Seamănă cu mai vechiul scandal al casetei „Băsescu lovind un copil”, readus şi el, recent, în discuţie, de către acelaşi grup de propagandă mediatică anti-românească reprezentat de alianţa Vîntu-Voiculescu-Patriciu

Argumentele tehnice folosite în demonstraţie sunt accesibile oricui are cunoştinţe minime de programare, dar şi de logică interogativă.

Concluziile prezentate de un „programator” anonim, postate de Bleen pe Madame Blogary, sunt cât se poate de clare. Iată-le:

1. Autorii scenariului pe baza căruia s-a declanşat atacul mediatic au preluat, mai întâi, frunza din brandul turistic al României şi i-au plasat-o lui Tom Nullens, care a realizat o copie asemănătoare şi a pus-o pe site-ul http://www.istockphoto.com, dar nu şi pe site-ul său personal.
2. A fost cautat, apoi, un domeniu mai vechi, cumparat din 2009 dar nefolosit si au pus o pagina cu logo-ul (frunza) acolo (si cu un counter dubios).
3. Mai departe, au creat din senin firma Change Transport, care nu are nici o activitate vizibila pe web.
4. Apoi, exact a doua zi dupa lansarea brandului, au „descoperit” că frunza a fost copiată(!) Şi au prezentat elementele care argumentează, chipurile, acest plagiat.

„Întâmplător”, autorul descoperirii este un IT-ist de la Realitatea TV care n-a pus dezvăluirea pe realitatea.net, unde era, atenţie!, project manager, ci a postat-o pe blogul personal (ca să nu pară că era o sarcină de serviciu), în stilul cunoscut al diversioniştilor lui SOV. Mai mult, ca să nu se repete scenariul cu caseta lui Patriciu, care a fost plasată într-o publicaţie a lui Vîntu, de această dată făcătura a fost dezvăluită de Antena3, via blogul IT-istului de la Realitatea TV. Cum se face că Realitatea TV, care îi plăteşte salariul lui Piticu, a pierdut lansarea unui astfel de subiect care a fost ţinut în prim plan câteva zile? Nu cumva pentru că Vîntu a făcut totul pentru a îndepărta bănuiala că el se află, de fapt, în spatele acestui scenariu? Eu sunt convins că acesta este motivul.

Iată însă că argumentarea argumentării, adică verificarea logică a drumului parcurs de cel care a descoperit chipurile, întâmplător, întreaga tărăşenie, nu stă absolut deloc în picioare. Piticu‘ lui Vîntu, de fapt IT-istul de la Realitatea, a lucrat cu propriul material. „Mi se pare extrem de improbabil ca in cursul unei nopti sa gasesti frunza pe Internet, în condiţiile în care nu poti sa o gasesti cu Google decat in articolele romanesti ulterioare. Cum au facut daca nu stiau dinainte? Mi se pare un scandal pregatit si prefabricat, cel putin partea cu site-ul Change Transport” – susţine autorul dezvăluirii.

brand turistic

Iată şi argumentaţia tehnică postată pe Madame Blogary şi atribuită unui programator anonim:

„Cateva chestiuni care mie, ca programator, imi ridica mari semne de intrebare legate de autenticitatea logo-ului similar cu cel al tarii.
1. Cel mai dubios site de firma, http://changetransport.com/
Scandalul logo-ului de tara porneste de la ipoteza ca imaginea frunzei este furata dupa logo-ul unei firme numite “Change Transport”. Sa verificam site-ul acestei firme. Tot ce este vizibil este logo-ul mare si un counter. Nu are multa noima pentru un site de firma dar sa zicem ca e in constructie. Ce rol are counter-ul, ce numara el?
Din curiozitate m-am uitat la sursa HTML a paginii (de exemplu in Internet Explorer dai right click pe pagina si alegi View Source). Ce gasim acolo? Una din linii este asa…
dateFuture = new Date(2010,7,28,21,00,0);
Aceasta este data pana la care numara counter-ul. La prima vedere pare sa fie 28 iulie 2010 ora 21. Adica fix o seara inainte ca marii nostrii oameni de presa sa descopere scandalul.De ce mai merge counter-ul? Fiindca in Javascript functia Date asteapta pentru parametru luna valori intre 0 si 11. Ca urmare counter-ul va functiona pana in 28 august cand va aparea in pagina mesajul “Now!”. Adica ce “Acum!”? Ce va fi pe 28 iulie (sau 28 august din greseala programatorului) pentru Change Transport?Orice programator Javascript poate verifica acest lucru.

Sa verificam acum proprietarul site-ului folosind cea mai obisnuita metoda de pe Internet, site-ul www.whois.com, introducem domeniul changetransport.com. Aflam ca domeniul a fost creat in 2009-06-15 si ultima modificare este din 2010-07-02 (poate fi de exemplu locul unde este gazduita pagina). Proprietarul este o persoana fizica, Conor Gildea din Irlanda, apar acolo si telefoane pe care eventuali ziaristi le pot folosi. Deci nimic despre o firma Change Transport ca proprietar. Pe net exista multe domenii achizitionate si nefolosite ce pot fi ulterior cumparate/inchiriate de altcineva.

2. Cea mai absconsa firma, Change Transport
Am cautat pe Internet, nu foarte sistematic, e drept, informatii despre Change Transport. Tot ce gaseste Google sunt site-uri despre scandalul din Romania, nimic despre activitatea unei astfel de firme.
Am cautat si in registrul firmelor din Irlanda si Marea Britanie si nu am gasit-o. Dar nu sunt expert in asta.
Am cautat Internetul dupa imaginea de pe site, “Green-Leaf-Logo.png”. Singurul loc pe care il intoarce Google este tocmai http://changetransport.com/.

3. Problema imaginii cu frunza
Sa incepem cu Tom Nulens, designerul ce revendica imaginea. Gasim usor pe net site-ul lui http://www.sodafish.com/ si de acolo ajungem la site-ul prin care isi comercializeaza imaginile http://www.istockphoto.com. Pe acest site exista setul de imagini http://www.istockphoto.com/stock-illustration-6073738-green-symbols.php foarte asemanator cu logo-ul Romaniei si al Change Transport.
De fapt pe aceasta pagina este o serie de imagini, iconite si logo-uri. Exista insa cateva inadvertente intre imaginea cu frunza si celelalte din serie:
– Facand click pe alt set de imagini vom vedea imediat sub imagine informatii despre ce se livreaza in cazul achizitionarii acelui set. Pentru setul cu frunza aceste informatii lipsesc.
– Toate celelalte imagini au 380×380 de pixeli, setul nostru are 380×333 de pixeli.
– Nici un set nu are Reviews, doar al nostru.
– Toate celelalte seturi se numesc eco icons, eco concepts doar al nostru se cheama green symbols.

Acestea sunt niste dovezi indirecte insa pun un semn de intrebare asupra consistentei imaginilor cu frunza cu setul respectiv. Este adevarat insa ca dupa data sunt primele imagini adaugate la site.

Despre Dietmar Hoepfl, acesta nu pare sa aiba site-ul sau personal. Isi vinde imaginile pe http://www.shutterstock.com. La adresa http://www.shutterstock.com/pic-12372523/stock-vector-ecology-logo-set.html vehiculata pe blogurile din Romania apare mesajul “This image is no longer available.”

Pe site-ul http://www.dreamstime.com/ despre care spune Antena 3 este dificil sa gasesti o imagine asemanatoare, incercati sa cautati dupa Green Leaf.”

6 gânduri despre “Scandalul „frunza din brandul turistic” a fost premeditat!”

  1. Ar fi utila aprofundarea investigatiei, cine stie ce apare in continuare ! „Felix” a petrecut o perioada de timp in Marea Britanie din cate stiu.

  2. Frunza din setul „green symbols” al designerului şi care ar fi copiată în logo este complet diferită de toate celelalte frunze care apar în seturi anterioare de imagini create de artist.
    Este o diferenţă stilistică flagrantă:

    1. numai în acest ultim set apare o jumătate de frunză

    2. numai în acest ultim set frunza are nervuri

    3. frunzele anterioare sunt mai rotunde.

    De fapt, pare că artistul a îmbinat frunza străină stilului său cu creaţiile lui anterioare: frunză-automobil, frunză-clădire. La acestea a adăugat şi o frunză-casă – în stilul propriu – pentru a sugera că există continuitate stilistică şi toate sunt creaţiile lui.

    Dar şi această forţare este un indiciu că jumătatea de frunză nu este creaţia lui, că el a plagiat frunza din logo, nu invers.

  3. ce e de mirare?!
    dacă sabotează o ţară întreagă, s-ar sfii să saboteze brandul ei turistic?

    dacă vor să dea jos un Guvern în plină criză – după ce l-au mai dat jos o dată -, ce mare lucru să dea jos un brand?

    se face TOTUL pentru compromiterea lui Băsescu, a EU şi a PDL
    brandul turistic a fost doar o altă oportunitate în acest război total

  4. Dacă jumătatea de frunză ar fi fost opera lui, ar fi fost normal ca toate frunzele din noua serie de imagini să fie la fel, nu să facă o frunză în stilul vechi, incompatibilă cu noile creaţii.

  5. Pe money.ro am gasit o informatie ca „change transport” este de fapt un proiect al unor irlandezi pentru autobuze ecologice, nu o firma, asa ca am dat si eu search aprofundat.Rezultatul ? In Irlanda pentru aeroportul Heatrow nu exista un asemenea proiect. Asa ca am dat search pentru Conor Gildea 😀
    Te las sa descoperi singur cine l-a inventat, pe acest link:

    http://beta.neogen.ro/status/view/by/cristidorombach/id/342876

    Eu ma distrez copios sa stii…. 😀

  6. Autorul acestui logo este germanul Dietter Holler, care vinde colite cu desene, dar fara drepturi de autor si cu conditia de a NU fi folosite ca logo … lasand la o parte CT …ce spui de logo folosit de Oltchim, care are aceiasi frunza… ?!
    De fapt, discutia este despre cum sunt cheltuiti banii publici europeni, care sunt accesati atat de greu, si la care contribuie si Romania, din pacate fara prea mult folos …nefiind fe furat, nu prezinta interes pentru actualii guvernanti.

Comentariile sunt închise.