Scandalul „frunza din brandul turistic” a fost premeditat!

Green-Leaf-Logo

Cineva a făcut (aici) o demonstraţie pertinentă a faptului că scandalul „frunza” a fost premeditat, el fiind lansat pe baza unui scenariu pus la cale cu câteva săptămâni înainte de lansarea oficială a brandului turistic al României. Seamănă cu mai vechiul scandal al casetei „Băsescu lovind un copil”, readus şi el, recent, în discuţie, de către acelaşi grup de propagandă mediatică anti-românească reprezentat de alianţa Vîntu-Voiculescu-Patriciu

Argumentele tehnice folosite în demonstraţie sunt accesibile oricui are cunoştinţe minime de programare, dar şi de logică interogativă.

Concluziile prezentate de un „programator” anonim, postate de Bleen pe Madame Blogary, sunt cât se poate de clare. Iată-le:

1. Autorii scenariului pe baza căruia s-a declanşat atacul mediatic au preluat, mai întâi, frunza din brandul turistic al României şi i-au plasat-o lui Tom Nullens, care a realizat o copie asemănătoare şi a pus-o pe site-ul http://www.istockphoto.com, dar nu şi pe site-ul său personal.
2. A fost cautat, apoi, un domeniu mai vechi, cumparat din 2009 dar nefolosit si au pus o pagina cu logo-ul (frunza) acolo (si cu un counter dubios).
3. Mai departe, au creat din senin firma Change Transport, care nu are nici o activitate vizibila pe web.
4. Apoi, exact a doua zi dupa lansarea brandului, au „descoperit” că frunza a fost copiată(!) Şi au prezentat elementele care argumentează, chipurile, acest plagiat.

„Întâmplător”, autorul descoperirii este un IT-ist de la Realitatea TV care n-a pus dezvăluirea pe realitatea.net, unde era, atenţie!, project manager, ci a postat-o pe blogul personal (ca să nu pară că era o sarcină de serviciu), în stilul cunoscut al diversioniştilor lui SOV. Mai mult, ca să nu se repete scenariul cu caseta lui Patriciu, care a fost plasată într-o publicaţie a lui Vîntu, de această dată făcătura a fost dezvăluită de Antena3, via blogul IT-istului de la Realitatea TV. Cum se face că Realitatea TV, care îi plăteşte salariul lui Piticu, a pierdut lansarea unui astfel de subiect care a fost ţinut în prim plan câteva zile? Nu cumva pentru că Vîntu a făcut totul pentru a îndepărta bănuiala că el se află, de fapt, în spatele acestui scenariu? Eu sunt convins că acesta este motivul.

Iată însă că argumentarea argumentării, adică verificarea logică a drumului parcurs de cel care a descoperit chipurile, întâmplător, întreaga tărăşenie, nu stă absolut deloc în picioare. Piticu‘ lui Vîntu, de fapt IT-istul de la Realitatea, a lucrat cu propriul material. „Mi se pare extrem de improbabil ca in cursul unei nopti sa gasesti frunza pe Internet, în condiţiile în care nu poti sa o gasesti cu Google decat in articolele romanesti ulterioare. Cum au facut daca nu stiau dinainte? Mi se pare un scandal pregatit si prefabricat, cel putin partea cu site-ul Change Transport” – susţine autorul dezvăluirii.

brand turistic

Iată şi argumentaţia tehnică postată pe Madame Blogary şi atribuită unui programator anonim:

„Cateva chestiuni care mie, ca programator, imi ridica mari semne de intrebare legate de autenticitatea logo-ului similar cu cel al tarii.
1. Cel mai dubios site de firma, http://changetransport.com/
Scandalul logo-ului de tara porneste de la ipoteza ca imaginea frunzei este furata dupa logo-ul unei firme numite “Change Transport”. Sa verificam site-ul acestei firme. Tot ce este vizibil este logo-ul mare si un counter. Nu are multa noima pentru un site de firma dar sa zicem ca e in constructie. Ce rol are counter-ul, ce numara el?
Din curiozitate m-am uitat la sursa HTML a paginii (de exemplu in Internet Explorer dai right click pe pagina si alegi View Source). Ce gasim acolo? Una din linii este asa…
dateFuture = new Date(2010,7,28,21,00,0);
Aceasta este data pana la care numara counter-ul. La prima vedere pare sa fie 28 iulie 2010 ora 21. Adica fix o seara inainte ca marii nostrii oameni de presa sa descopere scandalul.De ce mai merge counter-ul? Fiindca in Javascript functia Date asteapta pentru parametru luna valori intre 0 si 11. Ca urmare counter-ul va functiona pana in 28 august cand va aparea in pagina mesajul “Now!”. Adica ce “Acum!”? Ce va fi pe 28 iulie (sau 28 august din greseala programatorului) pentru Change Transport?Orice programator Javascript poate verifica acest lucru.

Sa verificam acum proprietarul site-ului folosind cea mai obisnuita metoda de pe Internet, site-ul www.whois.com, introducem domeniul changetransport.com. Aflam ca domeniul a fost creat in 2009-06-15 si ultima modificare este din 2010-07-02 (poate fi de exemplu locul unde este gazduita pagina). Proprietarul este o persoana fizica, Conor Gildea din Irlanda, apar acolo si telefoane pe care eventuali ziaristi le pot folosi. Deci nimic despre o firma Change Transport ca proprietar. Pe net exista multe domenii achizitionate si nefolosite ce pot fi ulterior cumparate/inchiriate de altcineva.

2. Cea mai absconsa firma, Change Transport
Am cautat pe Internet, nu foarte sistematic, e drept, informatii despre Change Transport. Tot ce gaseste Google sunt site-uri despre scandalul din Romania, nimic despre activitatea unei astfel de firme.
Am cautat si in registrul firmelor din Irlanda si Marea Britanie si nu am gasit-o. Dar nu sunt expert in asta.
Am cautat Internetul dupa imaginea de pe site, “Green-Leaf-Logo.png”. Singurul loc pe care il intoarce Google este tocmai http://changetransport.com/.

3. Problema imaginii cu frunza
Sa incepem cu Tom Nulens, designerul ce revendica imaginea. Gasim usor pe net site-ul lui http://www.sodafish.com/ si de acolo ajungem la site-ul prin care isi comercializeaza imaginile http://www.istockphoto.com. Pe acest site exista setul de imagini http://www.istockphoto.com/stock-illustration-6073738-green-symbols.php foarte asemanator cu logo-ul Romaniei si al Change Transport.
De fapt pe aceasta pagina este o serie de imagini, iconite si logo-uri. Exista insa cateva inadvertente intre imaginea cu frunza si celelalte din serie:
– Facand click pe alt set de imagini vom vedea imediat sub imagine informatii despre ce se livreaza in cazul achizitionarii acelui set. Pentru setul cu frunza aceste informatii lipsesc.
– Toate celelalte imagini au 380×380 de pixeli, setul nostru are 380×333 de pixeli.
– Nici un set nu are Reviews, doar al nostru.
– Toate celelalte seturi se numesc eco icons, eco concepts doar al nostru se cheama green symbols.

Acestea sunt niste dovezi indirecte insa pun un semn de intrebare asupra consistentei imaginilor cu frunza cu setul respectiv. Este adevarat insa ca dupa data sunt primele imagini adaugate la site.

Despre Dietmar Hoepfl, acesta nu pare sa aiba site-ul sau personal. Isi vinde imaginile pe http://www.shutterstock.com. La adresa http://www.shutterstock.com/pic-12372523/stock-vector-ecology-logo-set.html vehiculata pe blogurile din Romania apare mesajul “This image is no longer available.”

Pe site-ul http://www.dreamstime.com/ despre care spune Antena 3 este dificil sa gasesti o imagine asemanatoare, incercati sa cautati dupa Green Leaf.”

Dezinformarea zilei: Dac’a fost beţişor cu un capăt, atunci a venit din Shanghai. Dac’a venit din Shanghai, atunci l-a adus Udrea! (UPDATE)

SENZAŢIONALA POVESTE A BĂŢULUI CARE-A ATENTAT LA SECURITATEA urechii PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI
– Material de analiză pentru studenţii la Jurnalistică-
Delirium tremens-ul şefilor de la Realitatea TV şi Antena 3 continuă. Astăzi s-a dezbătut intens, ore întregi, teoria beţişorului cu care s-a scărpinat în ureche Traian Băsescu. Cum se ştie, răspunzând unei întrebări a moderatorului emisiunii de la TVR1, care l-a avut ieri ca invitat, Traian Băsescu a spus: „Sunt sănătos tun. M-am dus la spital ca să-mi pun un tampon cu rivanol în ureche, m-am zgâriat cu un beţişor. M-am zgâriat cu el, l-am pus invers, în timp ce vorbeam cu un ministru la telefon”.
Realitatea TV, după ce sfatul deştepţilor de la acest post de televiziune s-a întrunit şi a hotărât că nu te poţi răni cu un beţigaş care are vată în ambele capete, a decis că beţişorul lui Băsescu era unul special, inaccesibil oricui. Mai ales că politicienii au năvălit pe sticlă, curioşi să afăăle de unde a luat preşedintele beţişorul cu un singur capăt bombat…
Voicu a dat telefon, îngrijorat, la RTV
Voicu, îngrijorat, a dat telefon la RTV

drrzr
Aşa arată un beţişor normal

Au trimis, prin urmare elicopterul prin urbe să caute prăvălia care deţine astfel de beţişoare. Au găsit-o!

betisor2

Au cerut informaţii despre preţ, mod de întrebuinţare, ţara de unde au fost importate. Au aflat astfel, în exclusivitate, că astfel de beţişoare provin exact din Shanghai! Informaţia i-a gâdilat plăcut, în urechi, pe investigatorii lui Vîntu.

betisor3

betisor5

Sfatul deştepţilor RTV s-a întrunit din nou şi a decis în unanimitate:

„dacă beţigaşele de genul celui cu care s-a scărpinat preşedintele se fac în Shanghai, iar, recent, la Shanghai s-a lansat brandul turistic al României, atunci beţigaşul e musai să fi fost adus de acolo de cineva. Nu trebuie să mai spunem noi de cine a fost adus, că bizonul pricepe şi singur. Doar are reflexul format. I-am dat, deja, toate elementele: frunza, brandul, turismul, Udrea, Shanghai, betigas, Băsescu!”…

Pe Antena 3, tonomatul Firea, care n-a mai văzut „beţigaş” cu un singur capăt bombat de ani buni de zile, turuia într-un limbaj greu de priceput. Am reţinut expresia „i-a tras o smetie” (ce spuneam?!), dar n-am reţinut cine-ce-când-cui-unde şi mai ales de ce?!

Individa e recidivistă. Într-o emisiune anterioară, moderatoarea i-a spus lui Boureanu, în direct, că a mâncat ceva de la toaletă înainte de emisiune.

blonda

Domnule Boureanu, dar ce-aţi mâncat? Aţi mâncat ceva stricat înainte de emisiune? La toaletă? – l-a întrebat „moderatoarea” blondă pe deputat. Ulterior, a adăugat: „Cine v-a spus că sunteţi un băiat cu mucii-n freză a avut dreptate!„. Pentru asta a şi încasat o amendă de 18.000 de lei de la CNA.

Până la ora la care, din respect pentru timpul meu, am schimbat canalul, Firea nu aflase că există beţişoare cu un singur capăt bombat. Expresia cu „smetia” a fost tocmai un fragment din replica dată lui Canacheu, după ce deputatul o informa, timid, că există beţişoare speciale, cu un singur capăt acoperit cu vată.

Am înţeles-o pe Firea, că nu mai crede în existenţa beţişorului cu capăt bombat. Când îţi lipseşte prea mult ceva, ajungi să crezi că nu există. Culmea, mai scrii asta şi pe gardul de sticlă al lui Voiculescu.

Priviţi, mai jos, ce scria cotidianul.ro, site-ul lui Nistorescu, după ce, mai sus, există dovezi descoperite de investigatorii lui Vîntu că beţişorul cu un capăt bombat există!

Sursa Nistorescu afirmă că nu există beţişor bombat într-un capăt!
Sursa Nistorescu afirmă că nu există beţişor bombat într-un capăt!

Subiectul a fost preluat apoi de Răzvan Dumitrescu, tonomatul cu salariu de 20.000 de euro lunar la Vîntu, transferat acum la Voiculescu, cu documentarist cu tot. Nici el nu auzise de existenţa vreunui beţişor bombat la un capăt, prin urmare a declarat că la mijloc este vorba despre o „lucrătură”.

betisor6

În calitatea mea de jurnalist de investigaţii cu o vechime de 20 de ani, am încercat să verific rapid gradul de adevăr al informaţiei lansate de tonomatele lui Vîntu.
basescu betisor holmes

Am dat câteva telefoane la surse aflate în diverse puncte, funcţii şi dispoziţii, am consultat vreo doi specialişti, am deranjat chiar şi o vedetă aflată la Nisa şi pot confirma parţial rezultatul investigatorilor lui Vîntu.

Există într-adevăr, în capitală, beţişoare cu un singur capăt bombat. Ele se produc şi în China, şi au ajuns în Bucureşti prin societatea Shanghai Pharmaceutical Group Co Ltd.

Grupa de protecţie patrulând cu beţişorul la vedere
Grupa de protecţie patrulând cu beţişorul la vedere

Deşi n-am primit confirmarea oficială de la Turcan, căruia i-am cerut sa-mi indice seria beţişorului folosit de preşedinte, pentru a elimina câteva dintre pistele de investigaţie, surse din anturajul lui Traian Băsescu (SPP!) mi-au dezvăluit că beţişorul nu a fost cumpărat de la o farmacie din Bucureşti, ci provine dintr-un borcan lăsat cu două zile înainte, pe biroul preşedintelui, de către Ilie Năstase, tocmai întors de la Shanghai, care-l invidiază pe Băsescu pentru că a ajuns Primar General al Capitalei, după ce el fusese înfrânt de Ciorbea!

Grupa de protecţie care trebuia să verifice cadoul şi să-i citească Preşedintelui instrucţiunile de utilizare a fost deja înlocuită, după incident, şi cei doi ofiţeri vor fi drastic sancţionaţi. Ei au fost, dealtfel, trimişi deja la plimbare (foto dreapta). Ce s-ar fi întâmplat, le-ar fi reproşat nervos şeful SPP, dacă în interiorul beţişorului ar fi fost ascunsă cucută în stare lichidă?!

Cât priveşte o posibilă relaţie cu Elena Udrea pe subiectul beţişorului cu un capăt bombat, n-am putut afla prea multe. Prin urmare mi-am permis s-o întreb personal şi mi-a confirmat parţial. Adică nu l-a dat, ci l-a primit. Şi nu era beţişor cu un capăt…Nu era deloc beţişor…

Cam atât am reuşit să aflu…

Update: Exclusivitate: Am primit răspunsul de la Valeriu Turcan şi am desluşit, astfel, misterul beţişorului! „Pentru că e zgârcit, dar şi pentru că bugetul Preşedinţiei a fost redus la jumătate, Băsescu şi-a pus şefa de cabinet să taie, în două, cu foarfeca, toate beţişoarele de urechi. 
betisorul taiat1

Când l-a mâncat în ureche, Băsescu a uitat ce poruncise. A apucat, la repezeală, un baţ din cutie, şi s-a scărpinat. Asta e tot„, mi-a declarat Turcan, în exclusivitate.

Dan Badea