Dezinformarea zilei: Pumnul lui Băsescu, reinventat de tonomatele lui Vîntu (Update)

realitatea ventilator

 

Adina Anghelescu - formata la "scoala" lui Sorin Rosca Stanescu - manipulează în direct
Adina Anghelescu – formata la „scoala” lui Sorin Rosca Stanescu – manipulează în direct

Realitatea TV relansează scandalul „Pumnul lui Băsescu”, folosindu-se de metoda obişnuită deja pentru lansarea diversiunilor. Cum se ştie, echipa coordonată/consiliată de Sorin Roşca Stănescu, plasează un material manipulator într-o publicaţie (ziar, site, blog etc) controlată, urmând ca, ulterior, aceasta să fie preluată pe postul tv şi răspândită în eter. Întotdeuna a procedat aşa.

În cazul casetei contrafăcute, în care Băsescu pare că loveşte un copil, materialul trucat a fost postat pe site-ul Gardianul (aparţinând lui Sorin Vîntu şi Liviu Luca – PSV Company, fosta Petromservice), iar apoi a fost preluat pe Realitatea Tv.

De această dată s-a folosit un site proaspăt lansat pe piaţă de doi foşti angajaţi fideli ai lui Sorin Vîntu şi Liviu Luca, Răzvan Savaliuc (fost jurnalist la Ziua) şi Adina Anghelescu (fost jurnalist Ziua, Gardianul şi Cotidianul). Pe 1 august, ei au pus pe site-ul lor materialul privitor la informaţii apărute într-o carte scrisă, în coautorat, de cel care a expertizat CD-ul cu imaginile contrafăcute din scandalul „Băsescu lovind un copil”. Expertul Cătălin Grigoraş spune, acolo, că pe CD-ul primit spre analiză de la Traian Băsescu s-a scris ceva cu un marker al cărui tuş ar fi putut duce la deteriorarea în timp a suportului digital.

contaminare

Deşi, în lucrarea citată, expertul Grigoraş nu spune absolut nimic despre expertiza făcută, pe baza căreia Traian Băsescu i-a acţionat în instanţă pe autorii făcăturii (Gardianul şi Dinu Patriciu – fost patron la Ziua!), cei doi jurnalişti pun sub semnul întrebării exact acel rezultat. Adică atacând suportul fizic al unei informaţii, după ce ea a fost deja obţinută, ei neagă însăşi informaţia. Ceea ce este o diversiune ordinară la care jurnaliştii s-au pretat.

Iată stilul manipulator, tipic şcolii de presă a lui Sorin Roşca Stănescu, folosit de cei doi autori:

„Concluzia este ca in privinta CD-ului trimis de Administratia Prezidentiala pentru a se da avizul INEC din care sa se constate daca au avut loc interventii pe filmul prezentat cu gestul controvesat al presedintelui Basescu fata de un copil la mitingul dela Ploiesti, directorul INEC, care cunostea situatia din dosarul de la Tribunalul Bucuresti, a contaminat voluntar suportul digital. Care au fost motivele si daca a primit ordin sa faca asa ceva, nu se stie… A facut-o din greseala sau intentionat pentru a se evita concluziile nefavorabile ale unei expertize care ar fi putut rasturna rezultatele prezidentialelor?! Nu stim inca… Cert este ca aceasta contaminare a probei a avut loc”.

Nu se ştie, nu ştim încă, dar scriem. De ce? Pentru că aşteaptă tonomatul Nistorescu, directorul cotidianul.ro, să preia gogoaşa şi s-o dea mai departe.Că doar de asta a băgat Sorin Ovidiu Vîntu bani în fundul lui de haimana.

Nistorescu_noul_cotidianul

cur-papier cu ochelari

Aşadar, a doua zi, pe 2 august, Nistorescu preia „dezvăluirea” de pe site-ul pe care a fost publicată, îi pune un titlu, şi lansează şi el gogoaşa în stilul caracteristic. Pe 3 august, Realitatea Tv, adică ventilatorul care împrăştie rahatul peste bizoni, lansează în eter noua dezinformare, însoţită de anunţul pentru situaţii de urgenţă,  

News Alert:  
Dezvăluiri despre pumnul lui Băsescu!
CD-ul cu pumnul lui Băsescu deteriorat!
Expertul Grigoraş îl acuză pe şeful INEC! 
Grigoraş: C.Dumitrescu a distrus proba!
pumnul3
pumnul14 1
TONOMATUL (PREMIUM) RAZVAN DUMITRESCU
TONOMATUL (PREMIUM) RAZVAN DUMITRESCU

Aceste anunţuri au fost repetate continuu, câteva ore pe ecranul RTV. Pe site-ul realitatea.net nu s-a spus nimic de sursa iniţială a materialului, ci s-a citat cotidianul.ro, că doar ăsta are pedigree.

După cum lesne se poate observa din lozincile RTV, nu se spune nimic despre informaţia care interesează, adică dacă Băsescu a lovit sau nu copilul, aşa cum l-au acuzat hăitaşii lui Vîntu, Patriciu şi Voiculescu. Şi nu se spune pentru că se încercă inducerea în eroare a telespectatorului, la fel ca la alba-neagra, jocul care l-a consacrat pe Sergiu Toader, menagerul RTV.

Încă o întrebare ajutătoare pentru cei care se mai îndoiesc de diversiune: cine au fost cei invitaţi să discute, în direct, pe această temă? Evident, Adina Anghelescu, alături de individul cu nume de păsărică de noapte, ciuvica. Şi uite aşa s-a mai pus de o dezinformare!

Grigoraş: imaginile expertizate, de pe CD, n-au fost deteriorate!
Grigoraş: imaginile expertizate, de pe CD, n-au fost deteriorate!

Chemat la RTV, expertul Cătălin Grigoraş n-a putut să-şi mai conteste avizul dat anul trecut. A declarat că  imaginile expertizate de el, de pe CD-ul primit de la Preşedinţie, n-au fost deteriorate: La vremea respectiva markerul nu apucase să deterioreze cd-ul.

Iată şi concluziile expertizei prezentate, atunci, de Traian Băsescu:

Mai mult, Grigoraş a declarat acum că CD-ul nu a fost deteriorat, aşa cum a titrat RTV, ci CONTAMINAT, fapt care ar putea duce la „deteriorarea în timp a suportului digital şi a datelor informatice„. Deci „ar putea duce” şi nu „a dus„.

Altfel spus, scandalul „Palma lui Băsescu” nu are absolut nicio legătură cu noul scandal!

Între timp a apărut, la manipulare, şi şantajistul Chirieac
Între timp a apărut, la manipulare, şi şantajistul Chirieac

Atunci, vorba şantajistului Chirieac, despre ce vorbim? Păi, în realitate, ar trebui să vorbim despre un conflict de muncă dintre Grigoraş şi conducerea INEC, nu despre „pumnul” lui Băsescu.

Termene in procesul "Pumnul lui Băsescu"
Termene in procesul „Pumnul lui Băsescu”

Cine câştigă de aici? Toată lumea. Colegii Anghelescu şi Savaliuc şi-au lansat, astfel, cu multă publicitate plătită în modul pe care l-am prezentat, site-ul, Grigoraş şi-a făcut şi el publicitate, Vîntu i-a mai tras un dos de labă lui Traian Băsescu, Patriciu a primit astfel un aliat în procesul cu Preşedintele, iar alianţa PSD-PNL este fericită că bizonul este menţinut în starea de imbecilitate constantă.

Ce să ştie bizonul de frame, cadru, flash sau pixelli, când el a rămas la nivelul lui gratar-logan-logănar? A văzut lovitura la teveu? A văzut-o, n-avea cum să n-o vadă că a rulat pe ecrane până a venit iarna. Şi dacă a văzut-o, ce naiba mai comentăm atâta?

De-asta zic: acum nu mă mai tem de influenţarea bizonilor, ci de a oamenilor întregi la cap!

Dan Badea

Update 1: Traian Băsescu a reacţionat, astăzi, la diversiunea lansată de angajaţii lui SOV, prin următorul comunicat

COMUNICAT DE PRESĂ
(03 august 2010)
REF: Precizări ale Administraţiei Prezidenţiale

Administraţia Prezidenţială salută gestul Realitatea TV de a reaminti opiniei publice jocurile incorecte făcute de acest post de televiziune în timpul campaniei electorale din anul 2009, când a difuzat obsesiv un film trucat în încercarea de a influenţa rezultatul alegerilor.

Reluarea de către Realitatea TV în cursul zilei de marţi, 3 august a.c., a manipulărilor pe acest subiect reprezintă un pseudojurnalismcare nu este specific spaţiului democratic european.

Administraţia Prezidenţială remarcă grava confuzie editorială manifestată la Realitatea TV prin titluri precum „Scandalul pumnului revine”, în contextul în care expertul criminalist Cătălin Grigoraş a confirmat că filmul prezentat obsesiv de Realitatea TV în campania pentru alegerile prezidenţiale a fost alterat, fiind practic, un trucaj.

Departamentul de Comunicare Publică
03 August 2010

 Update2: 
realitatea net
modificare realitatea

Pentru a-i răsplăti în plus, cu publicitate, pe autorii reali ai manipulării, adică pe Adina Anghelescu şi Răzvan Savaliuc, site-ul realitatea.net a modificat sursa materialului plasat astăzi pe internet. În loc de cotidianul.ro, aşa cum menţionaseră iniţial (foto stânga), au citat lumeajustiţiei.ro (foto dreapta). I-au dat Cezarului ce era al lui.

Asta i-a trecut, definitiv, în zona mogulilor, pe autorii şi proprietarii (Adina şi Răzvan) acestui site. Păcat!…