Dezinformarea zilei: Dac’a fost beţişor cu un capăt, atunci a venit din Shanghai. Dac’a venit din Shanghai, atunci l-a adus Udrea! (UPDATE)

SENZAŢIONALA POVESTE A BĂŢULUI CARE-A ATENTAT LA SECURITATEA urechii PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI
– Material de analiză pentru studenţii la Jurnalistică-
Delirium tremens-ul şefilor de la Realitatea TV şi Antena 3 continuă. Astăzi s-a dezbătut intens, ore întregi, teoria beţişorului cu care s-a scărpinat în ureche Traian Băsescu. Cum se ştie, răspunzând unei întrebări a moderatorului emisiunii de la TVR1, care l-a avut ieri ca invitat, Traian Băsescu a spus: „Sunt sănătos tun. M-am dus la spital ca să-mi pun un tampon cu rivanol în ureche, m-am zgâriat cu un beţişor. M-am zgâriat cu el, l-am pus invers, în timp ce vorbeam cu un ministru la telefon”.
Realitatea TV, după ce sfatul deştepţilor de la acest post de televiziune s-a întrunit şi a hotărât că nu te poţi răni cu un beţigaş care are vată în ambele capete, a decis că beţişorul lui Băsescu era unul special, inaccesibil oricui. Mai ales că politicienii au năvălit pe sticlă, curioşi să afăăle de unde a luat preşedintele beţişorul cu un singur capăt bombat…
Voicu a dat telefon, îngrijorat, la RTV
Voicu, îngrijorat, a dat telefon la RTV

drrzr
Aşa arată un beţişor normal

Au trimis, prin urmare elicopterul prin urbe să caute prăvălia care deţine astfel de beţişoare. Au găsit-o!

betisor2

Au cerut informaţii despre preţ, mod de întrebuinţare, ţara de unde au fost importate. Au aflat astfel, în exclusivitate, că astfel de beţişoare provin exact din Shanghai! Informaţia i-a gâdilat plăcut, în urechi, pe investigatorii lui Vîntu.

betisor3

betisor5

Sfatul deştepţilor RTV s-a întrunit din nou şi a decis în unanimitate:

„dacă beţigaşele de genul celui cu care s-a scărpinat preşedintele se fac în Shanghai, iar, recent, la Shanghai s-a lansat brandul turistic al României, atunci beţigaşul e musai să fi fost adus de acolo de cineva. Nu trebuie să mai spunem noi de cine a fost adus, că bizonul pricepe şi singur. Doar are reflexul format. I-am dat, deja, toate elementele: frunza, brandul, turismul, Udrea, Shanghai, betigas, Băsescu!”…

Pe Antena 3, tonomatul Firea, care n-a mai văzut „beţigaş” cu un singur capăt bombat de ani buni de zile, turuia într-un limbaj greu de priceput. Am reţinut expresia „i-a tras o smetie” (ce spuneam?!), dar n-am reţinut cine-ce-când-cui-unde şi mai ales de ce?!

Individa e recidivistă. Într-o emisiune anterioară, moderatoarea i-a spus lui Boureanu, în direct, că a mâncat ceva de la toaletă înainte de emisiune.

blonda

Domnule Boureanu, dar ce-aţi mâncat? Aţi mâncat ceva stricat înainte de emisiune? La toaletă? – l-a întrebat „moderatoarea” blondă pe deputat. Ulterior, a adăugat: „Cine v-a spus că sunteţi un băiat cu mucii-n freză a avut dreptate!„. Pentru asta a şi încasat o amendă de 18.000 de lei de la CNA.

Până la ora la care, din respect pentru timpul meu, am schimbat canalul, Firea nu aflase că există beţişoare cu un singur capăt bombat. Expresia cu „smetia” a fost tocmai un fragment din replica dată lui Canacheu, după ce deputatul o informa, timid, că există beţişoare speciale, cu un singur capăt acoperit cu vată.

Am înţeles-o pe Firea, că nu mai crede în existenţa beţişorului cu capăt bombat. Când îţi lipseşte prea mult ceva, ajungi să crezi că nu există. Culmea, mai scrii asta şi pe gardul de sticlă al lui Voiculescu.

Priviţi, mai jos, ce scria cotidianul.ro, site-ul lui Nistorescu, după ce, mai sus, există dovezi descoperite de investigatorii lui Vîntu că beţişorul cu un capăt bombat există!

Sursa Nistorescu afirmă că nu există beţişor bombat într-un capăt!
Sursa Nistorescu afirmă că nu există beţişor bombat într-un capăt!

Subiectul a fost preluat apoi de Răzvan Dumitrescu, tonomatul cu salariu de 20.000 de euro lunar la Vîntu, transferat acum la Voiculescu, cu documentarist cu tot. Nici el nu auzise de existenţa vreunui beţişor bombat la un capăt, prin urmare a declarat că la mijloc este vorba despre o „lucrătură”.

betisor6

În calitatea mea de jurnalist de investigaţii cu o vechime de 20 de ani, am încercat să verific rapid gradul de adevăr al informaţiei lansate de tonomatele lui Vîntu.
basescu betisor holmes

Am dat câteva telefoane la surse aflate în diverse puncte, funcţii şi dispoziţii, am consultat vreo doi specialişti, am deranjat chiar şi o vedetă aflată la Nisa şi pot confirma parţial rezultatul investigatorilor lui Vîntu.

Există într-adevăr, în capitală, beţişoare cu un singur capăt bombat. Ele se produc şi în China, şi au ajuns în Bucureşti prin societatea Shanghai Pharmaceutical Group Co Ltd.

Grupa de protecţie patrulând cu beţişorul la vedere
Grupa de protecţie patrulând cu beţişorul la vedere

Deşi n-am primit confirmarea oficială de la Turcan, căruia i-am cerut sa-mi indice seria beţişorului folosit de preşedinte, pentru a elimina câteva dintre pistele de investigaţie, surse din anturajul lui Traian Băsescu (SPP!) mi-au dezvăluit că beţişorul nu a fost cumpărat de la o farmacie din Bucureşti, ci provine dintr-un borcan lăsat cu două zile înainte, pe biroul preşedintelui, de către Ilie Năstase, tocmai întors de la Shanghai, care-l invidiază pe Băsescu pentru că a ajuns Primar General al Capitalei, după ce el fusese înfrânt de Ciorbea!

Grupa de protecţie care trebuia să verifice cadoul şi să-i citească Preşedintelui instrucţiunile de utilizare a fost deja înlocuită, după incident, şi cei doi ofiţeri vor fi drastic sancţionaţi. Ei au fost, dealtfel, trimişi deja la plimbare (foto dreapta). Ce s-ar fi întâmplat, le-ar fi reproşat nervos şeful SPP, dacă în interiorul beţişorului ar fi fost ascunsă cucută în stare lichidă?!

Cât priveşte o posibilă relaţie cu Elena Udrea pe subiectul beţişorului cu un capăt bombat, n-am putut afla prea multe. Prin urmare mi-am permis s-o întreb personal şi mi-a confirmat parţial. Adică nu l-a dat, ci l-a primit. Şi nu era beţişor cu un capăt…Nu era deloc beţişor…

Cam atât am reuşit să aflu…

Update: Exclusivitate: Am primit răspunsul de la Valeriu Turcan şi am desluşit, astfel, misterul beţişorului! „Pentru că e zgârcit, dar şi pentru că bugetul Preşedinţiei a fost redus la jumătate, Băsescu şi-a pus şefa de cabinet să taie, în două, cu foarfeca, toate beţişoarele de urechi. 
betisorul taiat1

Când l-a mâncat în ureche, Băsescu a uitat ce poruncise. A apucat, la repezeală, un baţ din cutie, şi s-a scărpinat. Asta e tot„, mi-a declarat Turcan, în exclusivitate.

Dan Badea

Dezinformarea zilei: Pumnul lui Băsescu, reinventat de tonomatele lui Vîntu (Update)

realitatea ventilator

 

Adina Anghelescu - formata la "scoala" lui Sorin Rosca Stanescu - manipulează în direct
Adina Anghelescu – formata la „scoala” lui Sorin Rosca Stanescu – manipulează în direct

Realitatea TV relansează scandalul „Pumnul lui Băsescu”, folosindu-se de metoda obişnuită deja pentru lansarea diversiunilor. Cum se ştie, echipa coordonată/consiliată de Sorin Roşca Stănescu, plasează un material manipulator într-o publicaţie (ziar, site, blog etc) controlată, urmând ca, ulterior, aceasta să fie preluată pe postul tv şi răspândită în eter. Întotdeuna a procedat aşa.

În cazul casetei contrafăcute, în care Băsescu pare că loveşte un copil, materialul trucat a fost postat pe site-ul Gardianul (aparţinând lui Sorin Vîntu şi Liviu Luca – PSV Company, fosta Petromservice), iar apoi a fost preluat pe Realitatea Tv.

De această dată s-a folosit un site proaspăt lansat pe piaţă de doi foşti angajaţi fideli ai lui Sorin Vîntu şi Liviu Luca, Răzvan Savaliuc (fost jurnalist la Ziua) şi Adina Anghelescu (fost jurnalist Ziua, Gardianul şi Cotidianul). Pe 1 august, ei au pus pe site-ul lor materialul privitor la informaţii apărute într-o carte scrisă, în coautorat, de cel care a expertizat CD-ul cu imaginile contrafăcute din scandalul „Băsescu lovind un copil”. Expertul Cătălin Grigoraş spune, acolo, că pe CD-ul primit spre analiză de la Traian Băsescu s-a scris ceva cu un marker al cărui tuş ar fi putut duce la deteriorarea în timp a suportului digital.

contaminare

Deşi, în lucrarea citată, expertul Grigoraş nu spune absolut nimic despre expertiza făcută, pe baza căreia Traian Băsescu i-a acţionat în instanţă pe autorii făcăturii (Gardianul şi Dinu Patriciu – fost patron la Ziua!), cei doi jurnalişti pun sub semnul întrebării exact acel rezultat. Adică atacând suportul fizic al unei informaţii, după ce ea a fost deja obţinută, ei neagă însăşi informaţia. Ceea ce este o diversiune ordinară la care jurnaliştii s-au pretat.

Iată stilul manipulator, tipic şcolii de presă a lui Sorin Roşca Stănescu, folosit de cei doi autori:

„Concluzia este ca in privinta CD-ului trimis de Administratia Prezidentiala pentru a se da avizul INEC din care sa se constate daca au avut loc interventii pe filmul prezentat cu gestul controvesat al presedintelui Basescu fata de un copil la mitingul dela Ploiesti, directorul INEC, care cunostea situatia din dosarul de la Tribunalul Bucuresti, a contaminat voluntar suportul digital. Care au fost motivele si daca a primit ordin sa faca asa ceva, nu se stie… A facut-o din greseala sau intentionat pentru a se evita concluziile nefavorabile ale unei expertize care ar fi putut rasturna rezultatele prezidentialelor?! Nu stim inca… Cert este ca aceasta contaminare a probei a avut loc”.

Nu se ştie, nu ştim încă, dar scriem. De ce? Pentru că aşteaptă tonomatul Nistorescu, directorul cotidianul.ro, să preia gogoaşa şi s-o dea mai departe.Că doar de asta a băgat Sorin Ovidiu Vîntu bani în fundul lui de haimana.

Nistorescu_noul_cotidianul

cur-papier cu ochelari

Aşadar, a doua zi, pe 2 august, Nistorescu preia „dezvăluirea” de pe site-ul pe care a fost publicată, îi pune un titlu, şi lansează şi el gogoaşa în stilul caracteristic. Pe 3 august, Realitatea Tv, adică ventilatorul care împrăştie rahatul peste bizoni, lansează în eter noua dezinformare, însoţită de anunţul pentru situaţii de urgenţă,  

News Alert:  
Dezvăluiri despre pumnul lui Băsescu!
CD-ul cu pumnul lui Băsescu deteriorat!
Expertul Grigoraş îl acuză pe şeful INEC! 
Grigoraş: C.Dumitrescu a distrus proba!
pumnul3
pumnul14 1
TONOMATUL (PREMIUM) RAZVAN DUMITRESCU
TONOMATUL (PREMIUM) RAZVAN DUMITRESCU

Aceste anunţuri au fost repetate continuu, câteva ore pe ecranul RTV. Pe site-ul realitatea.net nu s-a spus nimic de sursa iniţială a materialului, ci s-a citat cotidianul.ro, că doar ăsta are pedigree.

După cum lesne se poate observa din lozincile RTV, nu se spune nimic despre informaţia care interesează, adică dacă Băsescu a lovit sau nu copilul, aşa cum l-au acuzat hăitaşii lui Vîntu, Patriciu şi Voiculescu. Şi nu se spune pentru că se încercă inducerea în eroare a telespectatorului, la fel ca la alba-neagra, jocul care l-a consacrat pe Sergiu Toader, menagerul RTV.

Încă o întrebare ajutătoare pentru cei care se mai îndoiesc de diversiune: cine au fost cei invitaţi să discute, în direct, pe această temă? Evident, Adina Anghelescu, alături de individul cu nume de păsărică de noapte, ciuvica. Şi uite aşa s-a mai pus de o dezinformare!

Grigoraş: imaginile expertizate, de pe CD, n-au fost deteriorate!
Grigoraş: imaginile expertizate, de pe CD, n-au fost deteriorate!

Chemat la RTV, expertul Cătălin Grigoraş n-a putut să-şi mai conteste avizul dat anul trecut. A declarat că  imaginile expertizate de el, de pe CD-ul primit de la Preşedinţie, n-au fost deteriorate: La vremea respectiva markerul nu apucase să deterioreze cd-ul.

Iată şi concluziile expertizei prezentate, atunci, de Traian Băsescu:

Mai mult, Grigoraş a declarat acum că CD-ul nu a fost deteriorat, aşa cum a titrat RTV, ci CONTAMINAT, fapt care ar putea duce la „deteriorarea în timp a suportului digital şi a datelor informatice„. Deci „ar putea duce” şi nu „a dus„.

Altfel spus, scandalul „Palma lui Băsescu” nu are absolut nicio legătură cu noul scandal!

Între timp a apărut, la manipulare, şi şantajistul Chirieac
Între timp a apărut, la manipulare, şi şantajistul Chirieac

Atunci, vorba şantajistului Chirieac, despre ce vorbim? Păi, în realitate, ar trebui să vorbim despre un conflict de muncă dintre Grigoraş şi conducerea INEC, nu despre „pumnul” lui Băsescu.

Termene in procesul "Pumnul lui Băsescu"
Termene in procesul „Pumnul lui Băsescu”

Cine câştigă de aici? Toată lumea. Colegii Anghelescu şi Savaliuc şi-au lansat, astfel, cu multă publicitate plătită în modul pe care l-am prezentat, site-ul, Grigoraş şi-a făcut şi el publicitate, Vîntu i-a mai tras un dos de labă lui Traian Băsescu, Patriciu a primit astfel un aliat în procesul cu Preşedintele, iar alianţa PSD-PNL este fericită că bizonul este menţinut în starea de imbecilitate constantă.

Ce să ştie bizonul de frame, cadru, flash sau pixelli, când el a rămas la nivelul lui gratar-logan-logănar? A văzut lovitura la teveu? A văzut-o, n-avea cum să n-o vadă că a rulat pe ecrane până a venit iarna. Şi dacă a văzut-o, ce naiba mai comentăm atâta?

De-asta zic: acum nu mă mai tem de influenţarea bizonilor, ci de a oamenilor întregi la cap!

Dan Badea

Update 1: Traian Băsescu a reacţionat, astăzi, la diversiunea lansată de angajaţii lui SOV, prin următorul comunicat

COMUNICAT DE PRESĂ
(03 august 2010)
REF: Precizări ale Administraţiei Prezidenţiale

Administraţia Prezidenţială salută gestul Realitatea TV de a reaminti opiniei publice jocurile incorecte făcute de acest post de televiziune în timpul campaniei electorale din anul 2009, când a difuzat obsesiv un film trucat în încercarea de a influenţa rezultatul alegerilor.

Reluarea de către Realitatea TV în cursul zilei de marţi, 3 august a.c., a manipulărilor pe acest subiect reprezintă un pseudojurnalismcare nu este specific spaţiului democratic european.

Administraţia Prezidenţială remarcă grava confuzie editorială manifestată la Realitatea TV prin titluri precum „Scandalul pumnului revine”, în contextul în care expertul criminalist Cătălin Grigoraş a confirmat că filmul prezentat obsesiv de Realitatea TV în campania pentru alegerile prezidenţiale a fost alterat, fiind practic, un trucaj.

Departamentul de Comunicare Publică
03 August 2010

 Update2: 
realitatea net
modificare realitatea

Pentru a-i răsplăti în plus, cu publicitate, pe autorii reali ai manipulării, adică pe Adina Anghelescu şi Răzvan Savaliuc, site-ul realitatea.net a modificat sursa materialului plasat astăzi pe internet. În loc de cotidianul.ro, aşa cum menţionaseră iniţial (foto stânga), au citat lumeajustiţiei.ro (foto dreapta). I-au dat Cezarului ce era al lui.

Asta i-a trecut, definitiv, în zona mogulilor, pe autorii şi proprietarii (Adina şi Răzvan) acestui site. Păcat!…

Dezinformarea zilei – Un fleac, au dat ceasul înainte: Astăzi este 22 decembrie!

Tonomatele lui Vîntu şi Voiculescu au deshumat astăzi, în Ghencea, PROSTIA. Aşa se face că, din acest motiv, vidanjele lor de sticlă decretează, mediatic, cu mândrie patriotică: astăzi este 22 decembrie 2010!…

Este incredibil ce ni se întâmplă.

Iată care este rezultatul dispariţiei jurnaliştilor de pe piaţa mass media.

Iată ce înseamnă să populezi două televiziuni cu tonomate, adică indivizi care pentru bani sunt capabili de orice.

Uitaţi-vă la televizor şi vedeţi rebuturile societăţii româneşti în toată splendoarea lor, astăzi, în ziua de graţie a Domnilor turnători alogeni Vîntu&Voiculescu, 22 decembrie 2010.

Realitatea_ceausescu

 

antena3_ceausescu

Uitaţi-vă la cele două imagini şi spuneţi dacă vedeţi vreo diferenţă! Uitaţi-vă la ora la care au fost transmise si spuneti dacă există în lumea asta vreo ţară în care două posturi de televiziune diferite să transmită, în acelaşi timp, acelaşi lucru. Dar nu o singură dată, ci mereu. Continuu. Zi de zi. Uitaţi-vă şi spuneţi dacă există ceva mai periculos pentru România zilelor noastre, decât Vîntu, Voiculescu şi armata lor de maimuţe urlătoare…

Uitaţi şi miza manipulării:

miza manipularii

Capisci?

Şi dacă tot este zi comemorativă, luaţi de aici, aici, sau aici,  ce aveti nevoie...Puteţi să luaţi şi de aici. Luaţi de unde vreţi pentru că, dacă vă mai interesează subiectul, vi se dă, dar asta nu înseamnă că mai sunteţi recuperabili…

Scapă cine mai poate!

PS: M-am pripit atunci când am afirmat că este corectă măsura introducerii  „campaniilor mediatice la comandă” şi a „presiunilor politice exercitate de presa de tip mafiot”, ca vulnerabilităţi, în cadrul noii Strategii Naţionale de Apărare. Ele nu sunt vulnerabilităţi, ci AMENINŢĂRI la securitatea naţională a României.

Dan Badea

Caseta trucată II: Autorii manipulării „Boc şi leşinul doamnei Lia” sunt un profesor de jurnalism şi un romaşcan de-al lui Vîntu. (Update)

scena lesin 1
O nouă făcătură audio-video, de tipul celebrului trucaj „Băsescu loveşte un copil„, a fost lansată pe piaţa mass media. De această dată, nu mai e cu Băsescu, ci cu Boc, şi nu loveşte, ci salvează. De asemenea, făcătura nu mai e video, ci audio, iar televiziunea care o lansează nu e a lui Vîntu, ci din localitatea de baştină a lui Vîntu. Şi modul de lansare a diversiunii diferă: daca primul trucaj a fost plasat pe site-ul unei fiţuici pentru a fi preluat apoi de RTV, de această dată el a fost lansat pe site-ul unei televiziuni locale şi „descoperit” de o pseudo-agenţie de ştiri pentru a fi preluat apoi de fiţuici sau alte siteuri ale mogulilor. În final, pentru că nu se putea altfel, el a fost preluat şi de Realitatea lui Vîntu în emisiunea tonomatului Ursu. Ca operaţiunea să fie perfectă, în  lanţul manipulării a intrat şi fiţuica online Cotidianul, cu rolul de intermediar între pseudo-agenţia de ştiri şi RTV. Astfel, pe post, sursa citată era Cotidianul şi nu un site despre care n-a auzit nimeni până acum.
Autorii trucajului încearcă să sugereze că scena televizată, din 1 iulie, cu premierul Emil Boc surprins în timp ce ajută o femeie ce pare că leşină de emoţie, a fost regizată de cei din staff-ul acestuia. Cum sugerează asta guzganii PNL-PSD? Prin trucarea coloanei sonore a filmării realizate de un operator al CNS Roman.
lesin rtv
 

Aşadar, pe site-ul unei televiziuni locale din Roman-Neamţ a fost postat un filmuleţ în care, peste imaginile ce surprind vizita lui Emil Boc în Moldova, a fost suprapusă o coloană sonoră fabricată de editorul filmuleţului. Trucajul, în varianta postată pe site-ul televiziunii CNS Roman, pare a fi „brutul” (varianta needitată a) filmării făcute de operatorul acestei televiziuni, dar nu este aşa deoarece, spre sfârşitul filmuleţului, este repetată secvenţa sonoră de la început, deci avem de-a face cu o editare. Pe de altă parte, oricine are o ureche funcţională şi ascultă înregistrarea îşi poate da seama că este o făcătură.

UPDATE: Dovada cea mai clară a trucajului a fost prezentată pe blogul jurnalistului nemţean Daniel Vinca. Acesta a observat ca data înscrisă pe filmuleţ era 1 iulie (deci discuţia despre aranjarea leşinului a fost 1 iulie), iar vizita premierului în Pătrăuţi fusese pe 29 iunie. Prin urmare, detaliile leşinului nu puteau fi aranjate post factum. Aşadar filmuleţul este un fals. QED.

mediafax 29 iunie

Mediafax publică, pe 29 iunie, ştirea privind leşinul femeii din Pătrăuţi şi intervenţia premierului
adevarul patrauti
Şi Adevărul publică această informaţie, tot pe 29 iunie
vizita neamt
 
Pe filmuleţul trucat apare data de 1 iulie 2010, deci cu două zile mai târziu de la „leşin”

Fraza care sugerează regizarea leşinului băştinaşei din Pătrăuţi este următoarea: „Deci am stabilit, doamna Lia leşină, restul cu aplauze, vă rog, da?„. 

Câtă minte îţi trebuie să pui la cale o asemenea dramoletă? Adică, în primul rând, să te dai pe mâna unei persoane de tipul Lenuţei din Pătrăuţi?!
Petre Craciun la biblioteca
Petre Craciun la biblioteca

Şi daca trebuie să fii imbecil ca să regizezi aşa ceva, câtă minte îţi trebuie să crezi că o asemenea conspiraţie a fost totuşi pusă la cale de premier în cârdăşie cu ţaţa Leana? Răspunsul este următorul: atâta câtă are cetăţeanul Petre Crăciun, director al agenţiei de manipulare „Optimal Media”.

 
Crăciun (foto dreapta) este cel care în calitate de „jurnalist”, zice el, a încropit un material de presă despre toată conspiraţia Boc-Lenuţa şi l-a postat pe site-ul personal pentru a fi preluat de presa mogulilor.
 
Iată cum prezintă Petre Crăciun, după mintea lui, filmuleţul postat pe site-ul CNS Roman:
(…) Dupa o rapida strangere de mana, convoiul de masini a pronit (sic!) catre comuna Doljesti, care a trebuit (cine „a trebuit”, comuna?) sa faca drumul inapoi catre Roman, din cuza conditiilor de drum. Nimic neobisnuit pana acum, numai ca, in timp ce convoiul mergea, cineva de langa operator stabilea prin statia de emisie-receptie amanunte in legatura cu lesinul de mai tarziu. Iata cuvintele care se pot regasi la minutul 2’42: “Deci am stabilit, doamna Lia lesina, restul cu aplauze, va rog, da?”. Cel care vorbeste prin statie, in timp ce operatorul filmeaza cursurile de apa din partea dreapta a soselei, are un puternic accent moldovenesc. Dialogul se purta intr-un autoturism care mergea in spatele masinii care in care mergea (ca să vezi limbă română la acest „jurnalist” Crăciun!) premierul. Vocea acestuia se aude si mai departe, tot filmul postat de YouTube avand lunginea de 6’37”. Iata cum cineva care insotea convoiul premierului punea la punct detaliile lesinului de mai tarziu din satul Patrauti. Pana la acesta ora nu exista nicio pozitie oficiala fata de aceasta regie ieftina, menita sa-i impresioneze pe romanii afectati de inundatii, de cresterea TVA-ului si de scaderea salariilor. Cu asemenea tructuri parca nu mai merge nici la poporul roman. Chiar daca le-a mai folosit, pe alocuri, si staff-ul presedintelui Obama”. (…)

Înainte de a merge mai departe, precum „convoiul” lui Crăciun, trebuie să constat că individul nu ştie să scrie corect româneşte, greşelile din textul semnat de el fiind impardonabile (foto stânga). Că omul e agramat, contează însă mai puţin decât că e rău intenţionat. Sunt destui bezmetici liberi să posteze tot felul de aberaţii pe internet. Ceea ce contează cu adevărat este că preia şi lansează mai departe material fără ca măcar să se îndoiască de veridicitatea informaţiilor conţinute.

Personal, n-aş fi dat atenţie acestei diversiuni ieftine dacă, într-un alt material postat pe site-ul Optimal Media,  Petre Crăciun n-ar fi făcut o afirmaţie şocantă: că
e profesor la o facultate de jurnalism! Culmea, în acelaşi material, aşa-zisul profesor Crăciun mai ţine şi lecţii de deontologie profesională cui stă să-l citească. Iată-l în toată splendoarea sa de un cinism desăvârşit pe manipulator:

deontologul craciun
deontologul craciun

„Problema pe care o am, ca jurnalist şi ca profesor la o facultate de jurnalism, este legată de ziariştii care acceptă să îşi bată joc de profesia lor, de codul deontologic al acestei nobile şi frumoase meserii. Care se transformă, din interes, din slugărnicie, pentru promisiunea unor funcţii etc., in nişte cozi de topor cu care sunt loviţi cei care devin ţintele unor indivizi care nu au inţeles niciodată rolul presei intr-o socientate democratică„. (…) Iubesc acestămeserie, dar ţin foarte mult la un jurnalism curat, bazat pe investigaţia de presă dictată de propria convingere, bazată pe probe şi pe bună credinţă. Nu imi place jurnalistul-călău, cel care „trage” fără să intrebe care sunt probele impotriva celui care urmează să fie „executat” – zice deontologul Crăciun într-un editorial.Dacă observăm că el tocmai l-a „executat” pe Emil Boc fără să-l întrebe şi fără să se întrebe, cum îi place să scârţâie în „editorial”,  „care sunt probele împotriva celui care urmează să fie executat, nu putem decât să constatăm că individul este o „coadă de topor”, un „călău” (jurnalist-călău nu poate fi, că nu ştie să scrie corect). Este dreptul lui să fie aşa, sau, cum spune el în acelaşi „editorial”, este „dreptul” acestor indivizi de a fi laşi, de a se târi ca nişte şopârle prin mocirla propriei lor existenţe„.

Nu ştiu ce predă Crăciun la o facultate de jurnalism, dar sunt convins că dacă predă orice materie legată de jurnalism, e un impostor. Nu poţi fi profesor de jurnalism dacă nu respecţi regulile acestei meserii. Sau, poţi fi, dar nu unul adevărat. 

Pe de altă parte, individul are, printr-unul dintre fii lui, o firmă care se ocupă exact cu editare video, cu publicitate şi tot ce ţine de promovarea unor campanii mediatice. Este vorba despre societatea Optimal Media Communication SRL, care are sediul în Anastasie Panu nr. 21, adică exact unde este domiciliul familiei Crăciun. Firma lui a primit numeroase contracte de la MAI în perioada în care şeful Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA) era Pavel Abraham. Asta deoarece el însuşi, adică acest Petre Crăciun, „profesorul de la jurnalism”, era directorul de comunicare al ANA.  Mai precis, el a fost director adjunct al Direcţiei Relaţii Internaţionale şi Afaceri Europene din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog. Şi, cum altfel?, comisar şef! 

Update: Cineva mi-a semnalat, la rubrica de comentarii, că acest deontolog agramat şi diversionist ar fi fost chiar şef la departamentul Mass Media din IGPR!
cms craciun

Cum se ştie, Agenţia Antidrog a fost trecută, în martie 2009, din subordinea MAI, în subordinea IGPR. Iar şmecherii care o populau precum şobolanii au fost răspândiţi peste tot. Ei bine, cum să-i ierţi premierului Emil Boc o asemenea „măgărie”?

Lucian Grecu
Lucian Grecu

Relaţia manipulatorului Crăciun cu MAI este însă mai strânsă decât pare.

Cătălina Crăciun, nevasta profesorului – coadă de topor, a fost numită pe 8 decembrie 2009 şeful Editurii Ministerului Administraţiei şi Internelor. A fost pusă exact acolo unde poate să înceapă, sau să se sfârşească manipularea. 

Cât priveşte site-ul pe care a fost postat filmuleţul trucat, el aparţine societăţii Conex Invest SRL deţinute, la rându-i, de soţii Lucian şi Cristina Grecu. Cei doi sunt, de fapt, patronii televiziunii CNS Roman. Cine este Lucian Grecu (foto dreapta), nu mai trebuie să precizez.

Oricine are posibilitatea să caute pe google, poate afla date extrem de interesante despre miliardarul romaşcan, fost prieten al lui Radu Timofte şi bun amic al lui Sorin Ovidiu Vîntu...

Dan Badea

Maria Băsescu din G.ral Dona, „şopârla” bătrână a lui Andrei Bădin

Andrei Bădin a lansat pe blogul sau o noua “şopârlă” specifică tipului de manipulare kgb.ista cu care ne-a obişnuit marea familie Voiculescu. “O anumită Maria Băsescu este vecină în sectorul 1 al Capitalei cu Viorel Hrebenciuc” – zice Bădin. “Nu avem însă confirmarea că este soţia preşedintelui”, continuă el. “Până una alta, preşedintele ar trebui să ne facă o scurtă precizare: are legatură sau nu cu vila din str. General Dona nr.9 familia sa? Este sau nu o coincidenţă de nume?” – încheie interogativ angajatul trustului motănesc. În loc să verifice “informaţia” cu „vecina” lui Hrebe, cum îi stă bine unui ziarist care primeşte un pont, el o lansează pe net spre sfânta manipulare a bizonului care s-a dovedit că înghite pe nemestecate orice-i îndeşi în guşă.

Dacă ar fi verificat (la faţa locului sau în baza de date a poliţiei de pe net), ar fi observat că Maria Băsescu din str.General Nicolae Dona nr.9, sector 1 este născută în 24.04.1936, deci NU E.

O aprofundare a investigaţiei ar fi dus la concluzia că locatara din G.ral Dona nu are nici relaţii de rudenie cu familia preşedintelui Băsescu. Prin urmare, “şopârla” n-ar mai fi fost avortată în urechea bizonului. Numai că nu aceasta era intenţia autorului, ci dezinformarea prin manipulare.

În urmă cu un an el a lansat pe “blogul” familiei Voiculescu (Jurnalul Naţional) o “şopârlă” de acelaşi tip. Atunci era vorba însă de o anume “Elena Băsescu, singură”. Iată ce scria Bădin pe 19.03.2008: “Primarul Traian Băsescu a semnat în 2001 o repartiţie pentru o anume “Elena Băsescu, singură”. Jurnalul Naţional solicită Primăriei Capitalei să clarifice dacă persoana în cauză face parte sau nu din familia preşedintelui”. Recunoaşteţi stilul şopârlesc? Atunci, culmea, autorul dezinformării avea, în aceeaşi troacă, chiar şi răspunsul la întrebare, oferit de primarul Videanu, dar a preferat să publice textul din acelaşi motiv pentru care îşi justifica salariul: ciocolata la hectar, servită prin ventilator.

Şi când te gândeşti că numai în Bucureşti sunt peste 200 de ziarişti fără slujbă, unii dintre ei tocmai pentru ca au refuzat să mănânce acest fel de mancare…

basescu politie

Oricum, pentru că tot e deschis (de cinci ani) sezonul la vânătoarea lui Băsescu, îi ofer angajatului fiicei lui Felix, gratis, informaţia următoare: numai în Bucureşti erau înregistrate, în 2000 (anul e ales ca sa aiba patina vremii), 72 de persoane cu numele BĂSESCU, toate cazate în apartamente şi vile, deci nu socotim şi copiii străzii; dintre acestea, patru aveau prenumele MARIA, patru ELENA, două IOANA, una JENICA (orice om are o mamă) şi una prenumele de TRAIAN . Prin urmare, va putea sa lanseze 67 de şopârle grosolane (varani), dar identice, pe canalele greţoase ale familiei Voiculescu. Astea (şopârlele, desigur) numai din Bucureşti, că la nivel naţional e prăpăd. Îi urez succesuri.