Referatul procurorilor DNA în cazul șantajului declanșat de Sorin Alexandrescu, șeful Antena TV Group

001UPDATE (orele 17.20): Instanța Judecătoriei Sector 1 a decis: Sorin George Alexandrescu, director general ANTENA TV GROUP a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, acuzat fiind de șantaj.

Camelia și Dan Voiculescu - șefii aparatului de dezinformare și șantaj numit INTACT MEDIA GROUP
Camelia și Dan Voiculescu – șefii aparatului de dezinformare și șantaj numit INTACT MEDIA GROUP

Iată, mai jos, referatul procurorilor anticorupție prezentat instanței Judecătoriei Sector 1, pentru arestarea preventivă pentru 29 de zile a lui Sorin George Alexandrescu, director general al Antena TV Group, parte a grupului INTACT condus de familia Dan Voiculescu. În operațiunea de șantaj apar inclusiv stenogramele unor discuții dintre Sorin Alexandrescu și Camelia Voiculescu, dar și dintre acesta și Dan Voiculescu, cei doi moguli cunoscând și supervizând, astfel, șantajul practicat de șeful Antena Group.

În urma punerii în aplicare a autorizatiilor de interceptare emise în cauza, s-a constatat ca, în aceeasi zi, 26.04.2013, ora 09:38:33, inculpatul poarta o discutie telefonica cu o persoana de gen feminin, identificata ca fiind (CAMELIA VOICULESCU – nota mea.) careia îi comunica „omul care a primit primu’ plicul … e într-o ora aicea”. Aceasta îi atrage atentia sa aiba grija: „Super OK! Adica super, ma rog, sa vedem! Si oricum tre’ sa ai super grija, te rog!? Stii ca … Acum mi-a dat si mie tata (DAN VOICULESCUnota mea) grija aia. Sa ma suni si pe mine dupa aia.” – este unul dintre fragmentele în care procurorii DNA fac referire directă la Camelia și Dan Voiculescu, patronii mașinăriei de șantaj numită INATCT MEDIA GRUP

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

011 012

013

014

015

016

017

018

019

020

021

022

023

024

025

026

027

Dan Badea

Șantajul de presă, de doar 36 milioane de euro, din trustul lui Voiculescu, a fost stopat la timp de DNA

Sorin George Alexandrescu, șeful Antena TV Group (una dintre diviziile media ale societății INTACT) a fost reținut, în

Sorin Alexandrescu - șeful șantajist de la Antena Group
Sorin Alexandrescu – șeful șantajist de la Antena Group

această seară, pentru șantajarea patronului societății RCS & RDS, suma aflată în joc fiind uriașă: 35 milioane de euro în cinci ani. El a forțat obținerea a 7 milioane de euro anual, de la RCS & RDS,  pentru difuzarea prin cablu a canalelor de televiziune ale trustului Antena Group. În caz contrar, amenința Sorin Alexandrescu, grupul media controlat de el ar fi difuzat pe toate canalele voiculesciene controlate, materiale compromițătoare despre RCS & RDS.

UPDATE: Conform referatului procurorilor DNA, prin care s-a cerut arestarea preventivă a lui Sorin Alexandrescu pentru 29 de zile, suma cerută de acesta pentru retransmisia canalelor TV de către RCS&RDS a fost de 7,2 milioane euro anual:

Prin ordonanta nr. (…)/P/2013 din 30.05.2013, emisa în dosarul cu acelasi numar al Sectiei de combatere a coruptiei, s-a dispus, în temeiul dispozitiilor art.235 C.pr.pen., punerea în miscare a actiunii penale împotriva inculpatului ALEXANDRESCU GEORGE SORIN sub aspectul savârsirii infractiunii prev. de art.194 alin.2 C.pen. rap. la art.131 din Legea nr.78/2000.  În motivarea acestei masuri, s-a avut în vedere ca în intervalul 16.04.2013 – 24.05.2013, inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN, director general al S.A. ANTENA TV GROUP S.A. a constrâns, în mod repetat, partea vatamata (…), administrator al unei societati comerciale, amenintând-o cu darea în vileag a unor fapte compromitatoare pentru aceasta de natura a-i afecta viata personala si cariera profesionala. În aceasta modalitate, cel în cauza a urmarit sa-l determine pe (…) sa semneze în numele companiei (…) un contract având ca obiect retransmisia si distributia prin satelit a programelor apartinând ANTENA TV GROUP S.A. în conditii prestabilite, respectiv pe o perioada de 5 ani, valoarea acestuia fiind de 7,2 milioane euro/anual, ceea ce implica încasarea unui pret de 0,6 euro/lunar/abonat” – se precizează în referatul DNA.

Materialele ce făceau obiectul șantajului au și fost publicate, de fapt, astăzi, în mare grabă, de Mugur Ciuvică, unul dintre manipulatorii de bază ai lui Dan Voiculescu și constau într-un contract încheiat între Mitică Dragomir și RCS & RDS.

Cum Mitică Dragomir era și președintele LPF, care organizase în anul sportiv 2008-2009 o licitație pentru difuzarea meciurilor din Liga I, câștigată de un consorțiu format din RCS & RDS și Antena Group (suma pusă în joc a fost de 106 milioane de euro!), un contract separat – ce părea dubios – dintre el și una dintre firmele câștigătoare (RCS & RDS) putea fi suspectat a fi o șpagă mascată dată lui Mitică Dragomir pentru câștigarea licitației de către firma de cablu a lui Tzesari.

Prin urmare, Sorin Alexandrescu a gândit că pentru a-l șantaja pe patronul RCS-RDS, cu care avusese un ”meci” extrem de dur anul trecut, cel mai bun intermediar pentru a-l aduce la masa negocierii nu putea fi decât Mitică Dragomir.

L-a sunat, așadar, pe Dragomir, i-a cerut să-i aranjeze o întâlnire cu administratorul RCS & RDS atenționându-l că are și despre el ceva compromițător.

Șantajul a fost declanșat, conform unui comunicat DNA în aprilie 2013, după ce Sorin Alexandrescu ar fi făcut rost de contractul dintre Mitică Dragomir și RCS & RDS chiar de la …Garda Financiară (conform unei declarații a lui Mitică Dragomir).

1223400301-4Într-un comunicat al DNA se afirmă că ”în perioada 16 aprilie – 24 mai 2013, învinuitul Alexandrescu George Sorin, director general al ANTENA TV GROUP, a constrâns un administrator al unei societăți comerciale să semneze un contract în condiții prestabilite, impuse de învinuit, sub amenințarea că, în caz de refuz, va da în vileag fapte presupus compromițătoare pentru persoana în cauză”. Administratorul șantajat în mod direct se numește Ioan Bendei.

Materialul compromițător, publicat astăzi de către Mugur Ciuvică pentru a manipula opinia publică, după ce Sorin Alexandrescu a fost chemat la DNA, încearcă să transforme cazul de șantaj într-o răzbunare politică. Este o nouă dezinformare specifică Antenelor lui Dan Voiculescu. Ciuvică riscă însă, prin publicarea acestui document, care constituia chiar obiectul șantajului, să fie considerat complice cu Sorin Alexandrescu și să ajungă acolo unde-i este locul. Desigur, alături de Ciuvică a pus umărul și Cornel Nistorescu, un alt om de bază al lui Dan Voiculescu devenit arendaș la Cotidianul, fițuică online specializată în dezinformare, care a preluat și răspândit manipularea lui Ciuvică.

Astăzi s-a văzut, în plus, că șantajiștii se ajută între ei, alături de lătrăii de serviciu ai angajații antenelor apărând pe sticla voiculeștilor însuși Bogdan Chirieac, marele șantajist de presă acoperit mulți ani de CTP și tovarăș de ”meserie” cu Sorin Roșca Stănescu – specialistul nr.1 al patriei în dezinformare, șantaj și distrugere a presei libere dintr-o țară în tranziție. La Antena 3 a ”plâns” inclusiv avocatul șantajistului Chirieac, Lucian Bolcas.

Cam așa arată, în fața procurorilor DNA, angajații șantajiști ai lui Voiculescu ce susțin că sunt îmbrăcați în costume...
Cam așa arată, în fața procurorilor DNA, angajații șantajiști ai lui Voiculescu ce susțin că sunt îmbrăcați în costume…

Adventistul de ziua a 7-a, Mihai Gâdea, șeful de la Antena 3, a ieșit și el cu un comunicat lugubru, tip Petre Popescu (cine-și mai amintește de negriciosul crainic de pe vremea lui Ceaușescu?!), prin care a acuzat DNA și pe Koveși de poliție politică într-o atmosferă rece, îndoliată.

 Gâdea, omologul de la INTACT al șantajistului reținut, acuzând DNA și invocând încălcarea drepturilor sclavilor lui Dan Voiculescu

Gâdea, omologul de la INTACT al șantajistului reținut, acuzând DNA și invocând încălcarea drepturilor sclavilor lui Dan Voiculescu

Iată comunicatul lui Gâdea, difuzat de mai multe ori pe postul TV Antena3:

„În această dimineaţă s-a produs un grav abuz împotriva drepturilor si libertăţilor fundamentale ale omului. În jurul orelor 8.30, fără să fi refuzat anterior să se prezinte la vreo audiere, domnul Sorin Alexandrescu directorul postului de televiziune Antena 1 a fost aşteptat în faţa casei de echipaje ale DNA şi condus la sediul instituţiei unde i s-a comunicat calitatea de inculpat într-un dosar de şantaj. Din informaţiile pe care le deţinem până în prezent se pare că reclamantul este firma de cablu RCS-RDS, cea care a decis scoaterea din grilă a mai multor posturi ale trustului Intact în anul electoral 2012.

Acestea sunt faptele şi, indiferent de cât de obiectivi am încerca să fim, nu se poate să nu remarcăm caracterul disproporţionat al demonstraţiei de forţă făcute de DNA care a dislocat echipaje pentru ridicarea din faţa casei a directorului Antena 1. Din nou, reprezentanţii unei structuri media sunt victimele acţiunilor de intimidare ale instituţiilor statului, din nou drepturile cetăţeanului sunt ignorate şi, din nou, ne găsim în situaţia de a întreba, în numele cui şi în folosul cui operează organele de anchetă din România.

Fiindcă iar este imposibil să nu observăm că primul caz important al noii conduceri a DNA este un reprezentant al media, un reprezentant al Trustului Intact. Noi am criticat violent conducerea Parchetului General şi a DNA în timpul anchetelor făcute împotriva paticipanţilor la referendumul din vara anului 2012 şi inclusiv de aceea am continuat să ne exprimăm dezaprobarea cu ocazia numirii doamnei Laura Codruţa Koveşi în funcţia de procuror general DNA. Sperăm că nu există nicio legătură între atitudinea publică a trustului Intact şi actuala acţiune împotriva domnului Sorin Alexandrescu.

Ne manifestăm aceeaşi îngrijorare în legătură cu aceste acţiuni de forţă şi vădită încercare de intimidare care din păcate amintesc de practici ale poliţiei politice ca şi în alte cazuri în care am luat public atitudine faţă de încălcarea drepturilor cetăţeneşti, indiferent de cine ar fi vorba.

Susţinem orice acţiune corectă a justiţiei din România cu condiţia respectării procedurilor legale şi a principiului neamestecului politicului în actele judiciare. Nu vom înceta însă să tragem semnale de alarmă cu toată vigoarea atât în ţară cât şi pe plan internaţional, ori de câte ori vom constata că în România abuzurile nu au dispărut, iar încercările de intimidare a presei libere şi a oricărei voci critice se manifestă în cele mai aberante forme”.

Antena 3 părea în doliu. Unul de-al lor, a fost prins. Urmează ceilalți. Deocamdată toți anteniștii  urlă pentru respectarea drepturilor omului de la antene. De la Radu Tudor, la Mihai Gâdea și Mircea Badea. Atacul de presă al acestor tonomate de presă asupra procurorilor DNA este total.

MIHAI IACOB, zis HYMALAYA, zis PETROLISTUL, zis VIERMELE (răspunde și la numele de PISI) (fragment foto: Facebook, pagina finului său Mihai Belu)
MIHAI IACOB, zis HYMALAYA, zis PETROLISTUL, zis VIERMELE (răspunde și la numele de PISI)
(fragment foto: Facebook, pagina finului său Mihai Belu)

Pe de altă parte, cazul de șantaj de la Antena Group seamănă izbitor cu cazul de șantaj de la Curentul (vezi materialul: Sesizare către DIICOT și DNA: Șantaj, taxă de protecție de 50.000 de euro și hărțuire prin presă la Curentul familiei Iacob), dezvăluit de mine, în care nu știu dacă DNA, DIICOT sau altă structură specializată a statului român s-a autosesizat.

Sigur, aici miza era de 35 milioane de euro, pentru că Voiculescu e ditamai mogulul și are un trust de media uriaș, pe când la Curentul, unde mogulașul Mihai Iacob, un vierme de presă (este poreclit și Viermele), are doar o fițuică ce nu valorează nici doi bani (e gratuită) era vorba doar de 50.000 de euro! Adică banii de buzunar ai nepoților lui Voiculescu…

Dan Badea